برنامه‌های ستاد اربعین دانشگاه آزاد در راستای اقدامات فرهنگی تأثیرگذار تدوین شده است

رئیس ستاد اربعین دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی برای بهره‌مندی از تسهیلات دانشگاه باید علاوه بر ثبت نام در سامانه سماح، در سامانه ساجد نیز ثبت نام کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد ایلام، احمد صالحی آرا رئیس ستاد اربعین دانشگاه آزاد اسلامی از واحد ایلام و مهران این دانشگاه بازدید کرد.

صالحی آرا در این بازدید گفت: یکی از اهداف ستاد اربعین دانشگاه آزاد اسلامی انسجام بخشی و هم‌افزایی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی جهت برگزاری مراسم اربعین حسینی است.

وی افزود: در بازدیدی که از خوزستان، ایلام و کرمانشاه صورت گرفت تصور می‌کنم ما دارای خط مقدم‌های مختلفی در دانشگاه آزاد اسلامی هستیم و مهمترین خط مقدم ما در دانشگاه آزاد اسلامی و بحث اربعین، واحد ایلام است و بالاترین میانگین خروجی زائرین در مقطع اربعین و سایر مراسمات را دارد.

رئیس ستاد اربعین دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: امسال با توجه به تسهیلاتی که از طرف دولت و دانشگاه آزاد اسلامی در اختیار دانشجویان، اساتید و کارکنان قرار گرفته، حجم بسیار گسترده‌ای از زائرین اربعین را پیش بینی می کنیم که بیشترین خروجی از مرز مهران صورت می‌گیرد.

صالحی‌آرا ادامه داد: بر این اساس تمام توان ستاد اربعین بر این است که کمک کنیم تا مواکبی که در استان ایلام شامل ورودی شهر ایلام، شهر مهران و محلی میدان اربعین مهران دایر می‌شوند با توان بیشتری شکل بگیرند تا پذیرایی خوبی در شأن زائرین و به ویژه مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی ایلام خالصانه طی سال‌های گذشته و امسال نیز با تمام توان در راستای خدمت‌رسانی به زوار پای کار بوده و خلوص و اخلاص در عمل در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی ایلام مشاهده می شود و ثمرات این اقدامات به مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی و زائرین خواهد رسید.

صالحی آرا در ادامه به تشریح برنامه‌های ستاد اربعین دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و گفت: برنامه‌های ستاد اربعین حسینی دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری در راستای اقدامات فرهنگی تأثیرگذار که به معرفت‌افزایی زائرین دانشگاهی و شناخت بیشتر از مباحث اربعین کمک کند، تدوین شده است.

رئیس ستاد اربعین دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: نباید اربعین صرفاً در تشریفات و پذیرایی دیده شود؛ در این راستا بهترین کار این است که بتوانیم محصولات و اقدامات فرهنگی را سازماندهی کنیم. این کار نیز توسط کمیته فرهنگی ستاد اربعین حسینی دانشگاه آزاد اسلامی و با کمک نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در حال شکل‌گیری و برنامه‌های متنوعی در این راستا به زودی اعلام می‌شود.

صالحی‌آرا خاطرنشان کرد: دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی که در آیین اربعین شرکت خواهند کرد، برای بهره‌مندی از تسهیلات دانشگاه باید علاوه بر ثبت نام در سامانه سماح، در سامانه ساجد که سامانه سراسری مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی است نیز ثبت نام کنند تا از مرخصی تحصیلی، مرخصی تشویقی و همچنین تسهیلات وام کمک هزینه سفر اربعین بهره مند شوند.

رئیس ستاد اربعین دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: همچنین در ابتدای ماه صفر(۸ مهرماه) تمام واحدهای دانشگاهی با محوریت اساتید، کارکنان و دانشجویان با ایجاد ایستگاه صلواتی جهت حضور حداکثری مجموعه دانشگاه آزاد تلاش خواهند کرد و این ایستگاه‌های صلواتی با کمک و همکاری بسیج دانشجویی و دیگر مجموعه‌های فرهنگی دانشگاه راه‌اندازی می‌شوند.

وی ادامه داد: در کنار این ایستگاه‌‌‌‌‌های صلواتی، صندوق نذورات سیار نصب و مجموعه دانشگاه آزاد و حتی افرادی که خارج از دانشگاه هستند می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند نذورات خود را به این صندوق و یا حسابی که اعلام شده به صورت اینترنتی پرداخت کنند.

ثبت نام خادم یاران/بدرقه نمادین

رئیس ستاد اربعین دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات خوب این ستاد ثبت نام افرادی است که تمایل دارند در مواکب داخل و خارج کشور که با جمع‌آوری کمک‌های عموم خانواده دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی می‌شود، فعالیت کنند؛ این امکان از طریق ایستگاه‌های صلواتی فراهم شده و این افراد در این ایستگاه‌ها ثبت نام می‌شوند. همچنین ثبت نام زیارت نیابتی نیز از طریق این ایستگاه‌ها پیش‌بینی شده است.

صالحی آرا ادامه داد: از دیگر برنامه‌های ستاد اربعین حسینی دانشگاه آزاد اسلامی برگزاری مراسم بدرقه نمادین در تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی است که طی این مراسم که به صورت همزمان در تاریخ هفدهم مهرماه صورت می‌گیرد با حضور جامعه دانشگاهی و با محوریت حوزه فرهنگی و بسیج دانشجویی افرادی که در مراسم اربعین حسینی امسال شرکت می‌کنند، به صورت نمادین بدرقه می‌شوند.

امکانات لازم جهت بهره‌مندی خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی در ایلام و مهران فراهم می‌شود

محمد میرزایی حیدری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام نیز گفت :دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام با تمام توان در خدمت زوار حسینی و به ویژه مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی ادامه داد: با حمایت و درایت دکتر طهرانچی و ستاد اربعین دانشگاه آزاد اسلامی امسال شاهد انسجام بیشتر و برنامه‌های متنوعی در واحدهای دانشگاهی استان ایلام که در مسیر اربعین هستند، خواهیم بود.

میرزایی حیدری ضمن تقدیر از حمایت‌های ستاد اربعین دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: مرز بین‌المللی مهران به عنوان دروازه ورود به عتبات عالیات بیشترین حجم ورد و خروج زائرین در ایام اربعین دارد و بر این اساس امکانات لازم جهت بهره‌مندی خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی در ایلام و مهران فراهم می‌شود.

وی گفت: اسکان موقت، در نظر گرفتن پارکینگ، پذیرایی، راهنمایی زوار و راه‌اندازی موکب در مسیر منتهی به مرز مهران که با نذورات مردمی راه‌اندای می‌شود، بخشی از برنامه‌های این دانشگاه در ایام اربعین است.

صالحی آرا در بازدید یک روزه از دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام ضمن دیدار با هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام و برگزاری نشست با محوریت اربعین حسینی به همراه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام از شهرستان مهران نیز بازدید کرد.

بازدید صالحی آرا از امکانات و توانمندی موجود در مرز خسروی

صالحی آرا همچنین در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی و آغاز تدریجی حرکت عظیم زائران عتبات عالیات به سمت مرزهای غربی کشور و همزمان با بازگشایی مرز استراتژیک و بین المللی خسروی از شهرستان قصرشیرین و امکانات موجود در این شهرستان و مرز خسروی بازدید کرد.

وی همچنین در جلسه ستاد اربعین دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه که به میزبانی مرکز قصرشیرین برگزار شد، حضور یافت و بر اهمیت استفاده و به کارگیری تمامی امکانات و توانمندی های موجود دانشگاه، در راستای رفاه حال زائران تأکید کرد.

صالحی آرا بر برپایی ایستگاه صلواتی، اختصاص مکان مناسب جهت اسکان زائران خانواده دانشگاه آزاد اسلامی و پذیرایی از آنان طی مدت زمان استقرار در مرز خسروی تأکید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028764

وب گردی

وب گردی