طراحی ربات ها با شناخت فضایی سرعت می گیرد

سومین‌کارگاه آموزشی طراحی تکلیفِ شناخت فضایی در محیط واقعیت مجازی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، شناخت فضایی از جمله‌ حوزه‌های مهم در علوم شناختی است که در طراحی سیستم‌های پیچیده‌ دیجیتال، طراحی روبات‌ها و نیز تعامل‌ بین انسان و کامیپوتر از اهمیت بسزایی برخوردار است.

امروزه به دلیل محدودیت‌های بسیاری که محیط‌‌های واقعی در بررسی ابعاد مختلف این حوزه دارند، تکلیف‌های مورد استفاده در ارزیابی‌های مورد نیاز در حوزه‌ شناخت فضایی، به‌ویژه مسیریابی فضایی، عمدتاً در محیط واقعیت مجازی (Virtual Reality) طراحی می‌شود. بازی‌های شناختی از جمله‌ محصولات تولیدشده در این محیط است.

سومین ‌کارگاه‌ آموزشی طراحی تکلیفِ شناخت فضایی در محیط واقعیت مجازی، با حمایت ستاد علوم شناختی معاونت علمی و فناوری اواخر مهرماه جاری در پژوهشکده علوم شناختی و مغز دانشگاه شهیدبهشتی برگزار می‌شود.

در این کارگاه آموزشی نحوه‌ طراحی تکلیف در محیط واقعیت مجازی در قالب بازی‌های شناختی با محوریت حل مسئله‌ در مسیریابی فضایی آموزش داده می‌شود.

در این دوره آموزشی که 25 مهرماه در دانشگاه شهید بهشتی برپا می‌شود به کمک ابزارهای آمار فضایی، نحوه‌ تحلیل داده‌های رفتاری و الگوهای فضایی مستخرج از این تکلیف مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

در دو دوره گذشته این کارگاه آموزشی که تابستان امسال در این دانشگاه برگزار شد، پس از ارائه‌ مقدمه‌ای بر شناخت فضایی، محیط واقعیت مجازی و مفاهیم اصلی آن، نحوه طراحی سؤالات پژوهشی و نیز مقدمات نرم‌افزار یونیتی و برنامه‌نویسی سی‌شارپ برای شرکت کنندگان تشریح شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام در سومین دوره این کارگاه آموزشی به سامانه کنفرانس‌ها و کارگاه‌های دانشگاه شهیدبهشتی به آدرس http://conf.sbu.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028772

وب گردی

وب گردی