لزوم بهره گیری از ظرفیت‌های دانشگاه در جهت تحقق محورهای گام دوم انقلاب

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در نشست مشترک خود با رئیس دانشگاه پیام نور این استان و هیات همراه حرکت در مسیرسیاست های نظام و رهبری را با بکارگیری از ظرفیت های مشترک در جهت تحقق محورهای گام دوم انقلاب خواستار شد و گفت: تبین محور های گام دوم انقلاب از وظایف مهم دانشگاهاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از بندرعباس احسان کامرانی در دیدار با دانشگاهیان استان هرمزگان با اشاره به رسالت خطیر دانشگاهها درتحقق اهداف گام دوم انقلاب گفت: دانشگاه به عنوان مرکز تحول و مغز متفکر جامعه باید زمینه ساخت تمدن نوین اسلامی محقق کند.

احسان کامرانی توجه به قشر جوان و انقلابی دانشگاه را در چله دوم انقلاب از موارد مهم ارزیابی کرد و افزود: تقویت روحیه دینی و اسلامی و ایجاد نشاط در جوانان از وظایف مهم و حیاتی دانشگاهها در استان است.

رئیس بسیج اساتید استان هرمزگان، توجه به دانشگاه و بهرمندی از ظرفیت های ارزشمند آن را در جهت رشد و اعتلای کشور مهم دانست و اظهار کرد: بدون تردید بکارگیری نیروهای متخصص و دانش آموخته دانشگاه در اداره امور و استفاده از افراد صاحب نظر در حل مشکلات جامعه می تواند کشور را از عقب ماندگی دور نگه دارد.

وی تعامل سازنده و موثر بین دانشگاههای استان خواستار شد و گفت: هم اندیشی و ایجاد هم گرایی بین دانشگاهها و ایجاد زمینه همکاری متقابل می تواند ظرفیت های منفعل استان را فعال و چرخه تولید را شتاب بیشتری بخشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان مشارکت استادان و اعضای هیات علمی در حوزه های تخصصی و ارائه راهکارهای مناسب امری ضروری دانست و عنوان کرد: اندیشکده های بسیج اساتید فرصت مناسبی است تا استادان بتواند با ارائه نکته نظرات خود و رفع موانع موجود زمینه توسعه در استان فراهم سازند.

محمد خیری رئیس دانشگاه پیام نوراستان هرمزگان نیز گزارشی از روند فعالیت ها و ظرفیت های حوزه های خود و زمینه های همکاری با سایر دانشگاه های استان عنوان کرد و گفت: دانشگاه پیام نور هرمزگان آمادگی دارد تا در همه حوزه ها در کنار دانشگاه آزاد اسلامی قدم بردارد تا با هم افزایی وو همپوشانی بتوان به بالندگی و رشد استان کمک کنیم.

محمد خیری افزود: دانشگاه ها باید در کنار هم با ایجاد تعامل متقابل و همکاری تنگاتنگ علمی و پژوهشی برای توسعه فرهنگ عمومی جامعه و ارتقا سطح علمی تلاش کنند تا بتوان زیر ساخت های توسعه را به خوبی و متناسب با هر شهر و استان رقم بزنیم.

وی خواستار ارتباط بیشتر دانشگاه ها برای خدمات رسانی به عمومی جامعه شد و گفت ما باید در کنارهم و همراه با هم برای توسعه استان تلاش کنیم و با نگاهی جامع و درست پیشرفت و آبادانی استان را به برخی مسائل ترجیح دهیم.

انتهای پیام /

کد خبر: 1028788

وب گردی

وب گردی