اجرای طرح «یک دانشجو یک نایب شهید جبهه مقاومت» در مراسم اربعین

معاون فرهنگی و اجتماعی ناحیه بسیج دانشجویی تهران بزرگ گفت: دانشجویان حاضر در مراسم پیاده‌روی با مطالعه کامل زندگینامه شهدای جبهه مقاومت و نحوه شهادت آن‌ها، در مسیر پیاده‌روی یا در موکب‌ها برای سایر زائران ایرانی و عراقی، دانسته‌های خود درباره شهید را روایت می‌کنند.

محسن جهانی معاون فرهنگی و اجتماعی بسیج دانشجویی تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت‌های ناحیه بسیج دانشجویی تهران بزرگ برای مراسم پیاده‌روی اربعین گفت: ناحیه بسیج دانشجویی تهران بزرگ در دو بخش اعزام کاروان‌های دانشجویی و برپایی موکب‌های دانشگاهی در اربعین فعالیت می‌کند که موکب‌های دانشگاه‌های تهران در مرز مهران و مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا و شهر کربلا حضور دارند.

وی خدماتی نظیر اسکان دانشجویان و تهیه غذا برای کاروان‌های دانشجویی در شهر نجف و کربلا را از وظایف سازمان بسیج دانشجویی دانست و گفت: دانشجویان دانشگاه‌های تهران در قالب کاروان‌ از 15 مهرماه به عراق اعزام می‌شوند که بازه زمانی سفر برای کاروان‌ها 10 روزه است.

معاون فرهنگی و اجتماعی بسیج دانشجویی تهران بزرگ بُعد فرهنگی مراسم اربعین را حائز اهمیت دانست و گفت: ناحیه بسیج دانشجویی تهران بزرگ، فعالیت‌های فرهنگی از جمله برگزاری کلاس و دوره آموزش زبان عراقی، تاریخ‌شناسی عراق، فلسفه زیارت اربعین، طرح نایب‌الشهید را برای مراسم اربعین در نظر گرفته است.

وی به طرح «یک دانشجو یک نایب‌ شهید جبهه مقاومت» اشاره کرد و گفت: امسال هر دانشجو به نیابت از یک شهید جبهه مقاومت نیت و در مراسم پیاده روی اربعین شرکت می‌کند. دانشجویان حاضر در مراسم پیاده‌روی با مطالعه کامل زندگینامه شهدای جبهه مقاومت و نحوه شهادت آن ها، در مسیر پیاده‌روی یا در موکب‌ها برای سایر زائران ایرانی و عراقی دانسته‌های خود را درباره شهید روایت می‌کند. دانشجویان می‌توانند از شهدای جبهه مقاومت، یک شهید را الگوی خود قرار دهند.

به گفته جهانی، یادواره شهدای مقاومت با محوریت شهدای مدافع حرم و با حضور مهمانان عراقی و بین‌المللی در مسیر نجف تا کربلا برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی بسیج دانشجویی تهران بزرگ بر ترویج فرهنگ و وقایع عاشورایی تأکید کرد و گفت: امسال طرح خبرنگار اربعین با هدف بازتاب رسانه‌ای مناسب از مراسم پیاده‌روی اربعین در جهان اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: دانشجویان علاقه‌مند برای شرکت در طرح خبرنگار اربعین، توسط ناحیه دانشجویی تهران بزرگ مورد آموزش قرار خواهند گرفت.

جهانی اضافه کرد: دسته عزاداری «شباب رضویه» روز اربعین در بین‌الحرمین با حضور دانشجویان دانشگاه‌های تهران و دعوت از دانشجویان خارجی و همراهی عموم زائران برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی بسیج دانشجویی تهران بزرگ، درباره دانشجویانی که نتواستند در کاروان‌های دانشگاه‌های خود ثبت‌نام کنند، گفت: کاروان قائم انصار سازمان بسیج دانشجویی متشکل از دانشجویانی که از ثبت‌نام دانشگاه خود جا مانده‌اند؛ از 15 مهرماه به کشور عراق اعزام و در 25 مهرماه به ایران باز خواهند گشت.

وی ادامه داد: ناحیه تهران بزرگ بسیج دانشجویی برای کاهش حساسیت بین موکب‌داران ایرانی و عراقی و خادمان ایرانی که در موکب‌های مسیر نجف تا کربلا خدمت می‌کنند، یک دوره آموزشی دو روزه برگزار کرد که در آن دوره اطلاعات لازم برای کاهش تنش و تقویت اتحاد بین دو ملت بیان شد؛ همچنین در این دوره برخی از موکب‌داران عراقی نیز به عنوان مهمان حضور داشتند.

جهانی موکب‌های دانشگاه‌های تهران در مرز مهران یا مسیر نجف تا کربلا را بین 10 تا 17 موکب برشمرد و گفت: خادمان در سه بازه زمانی 10 روزه از بیست و پنج روز مانده به اربعین تا 2 روز بعد از آن در موکب‌ها خدمت خواهند کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی تهران بزرگ سازمان بسیج دانشجویی درباره اعزام دانشجویان دختر به مراسم پیاده‌روی اربعین بیان کرد: دانشجویان دختر باتوجه به حساسیتی که از سوی خانواده‌های برای سفرشان به کشور عراق وجود دارد، مناسب است که در قالب یک کاوران به مراسم اربعین اعزام شوند. دانشگاه‌های تهران و سازمان بسیج دانشجویی با درک این حساسیت که صحیح هم هست؛ برای پذیرش دانشجویان دختر در کاروان‌های دانشگاهی به لحاظ تمهیدات امنیتی مناسب اقدام کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028843

وب گردی

وب گردی