دانشجوها مانند دانش‌آموزان از بوی ماه مهر فراری هستند!

بیشتر توییت‌ها با هشتگ دانشگاه در روزهای اخیر مربوط به گلایه و نارضایتی از آغاز سال تحصیلی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حدود یک هفته از آغاز سال تحصیلی گذشته است؛ اما هنوز دانش‌آموزانی هستند که با گریه و دلتنگی برای مادر، در مدرسه حاضر می‌شوند، مخصوصاً کودکان دبستانی بیش از دیگر دانش‌آموزان از حضور در مدرسه امتناع می‌کنند و برای بازگشت به محیط خانه و بازی، سودای ترک تحصیل را در سر می‌پرورانند!

دانشجویان نیز از این قاعده مستثنی نیستند و البته فضای مجازی سبب شده تحصیل‌کنندگان در مراکز آموزش عالی، نظرات واقعی خود را درباره آغاز سال تحصیلی با دیگران به اشتراک بگذارند. به نظر می‌رسد ماه مهر، بوی خوشی برای کودکان دیروز ندارد و آنها مانند دوران مدرسه از باز شدن محیط‌های آموزشی خوشحال به نظر نمی‌رسند.

بوی ماه مهر

در توییتر، بازار توییت دانشجویان ترم‌اولی بیش از دیگران داغ است و البته گاهی سؤالات عجیب از دیگران می‌پرسند؛ سؤالاتی که نشان می‌دهد کمتر تحقیقی پیش از انتخاب رشته و دانشگاه انجام داده‌اند. برخی از دانشجویان هنوز درباره اعتبار مدارک دانشگاه‌هایی مانند پیام‌نور یا علمی کاربردی ابهام دارند و جالب این‌که با اظهار نظر دو یا چند کاربر پای توییت‌شان، تصمیم به ایجاد تغییر در آینده تحصیلی خود می‌گیرند.

بیشتر توییت‌ها با هشتگ دانشگاه در روزهای اخیر مربوط به گلایه و نارضایتی از آغاز سال تحصیلی است. دانشجویان بسیاری با بی‌میلی در اولین روزهای مهر به دانشگاه رفتند تا در نخستین جلسات کلاس‌ها حاضر شوند و البته از سوی دیگر دوستان، متهم به خودشیرینی شدند!

صحبت درباره مسئولان آموزش دانشکده‌ها و دانشگاه‌ها، یکی دیگر از موضوعات پرکاربرد در ایام ثبت نام و انتخاب واحد است که ظاهراً بیشتر دانشجویان از عملکرد و نحوه برخورد آنها ناراضی هستند.

یکی از کاربران، مقایسه جالبی انجام داده و معتقد بود همان‌گونه که برخی از کارمندان آژانس هواپیمایی و منشی مطب متخصصان پر مراجعه، فکر می‌کنند خلبان یا پزشک هستند، تعدادی از مسئولان آموزش هم فکر می‌کنند رئیس دانشگاه هستند و به همین دلیل به سختی، کار دانشجو را راه می‌اندازند!

البته تعداد قابل توجهی از توییت‌ها نشان می‌دهد مسئولان برخی از دانشگاه‌ها نیز هنوز برای ارائه خدمات به دانشجویان آمادگی لازم را ندارند! یکی از کاربران در توییتی نوشته مسئولان دانشگاه به او و دیگر دانشجویان اعلام کرده‌اند از روز ششم مهرماه به دانشگاه بیایند و از طرفی دانشجویان فعلاً نه امکان اقامت در خوابگاه را دارند و نه درهای سلف برای تهیه غذا به روی آنها باز است!

بازار تبلیغ مؤسسات مجاز و غیرمجاز برای ارائه مدرک بدون حضور در کلاس، اعزام به خارج از کشور، وعده تحصیل در دانشگاه‌های معتبر اروپا و آمریکا و البته دریافت مبلغ هنگفت از داوطلبان رویاپرداز در فضای مجازی به شدت داغ است و متأسفانه مشتریان زیادی نیز دارند؛ این در حالی است که هنوز ظرفیت زیادی از صندلی‌های دانشگاه‌های کشور خالی است و داوطلبان بسیاری ترجیح داده‌اند آینده خود را در جایی غیر از دانشگاه جست‌وجو کنند یا حداقل یک سال دیگر پشت کنکور بمانند تا در رشته و دانشگاهی بهتر قبول شوند.

سال تحصیلی آغاز شده و تعدادی نودانشجو وارد دانشگاه شده‌اند؛ دوری از خانواده، مشکلات زندگی در شهری دیگر، مسائل آموزشی، استرس و اتفاقات تلخ و شیرین زیادی پیش روی دانشجویان است که باید در ترم جدید پشت سر بگذارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028854

وب گردی

وب گردی