رونمایی مجموعه شعر عاشورایی «کابوس شاخه‌های شکسته»

باشگاه کتاب فرهنگسرای انقلاب اسلامی مجموعه شعر عاشورایی «کابوس شاخه‌های شکسته » سروده مهدی زارعی را که به گفته محمدرضا سنگری، یکی از زیباترین، رساترین و برترین کارهایی است که در حوزه شعرعاشورایی سروده شده را رونمایی می کند.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، باشگاه کتاب فرهنگسرای انقلاب اسلامی مجموعه شعر عاشورایی «کابوس شاخه های شکسته » سروده مهدی زارعی را که به گفته محمدرضا سنگری، یکی از زیباترین، رساترین و برترین کارهایی است که در حوزه شعرعاشورایی سروده شده را رونمایی می‌کند.

در این آیین که باحضور مهدی زارعی، سراینده این مجموعه، فردا دوشنبه ۸ مهرماه ساعت ۱۶ برگزار می‌شود، کارشناسان ادبی، حمیدرضا شکارسری و میلاد عرفان پور به رونمایی و بررسی مجموعه شعر عاشورایی «کابوس شاخه‌های شکسته» می‌پردازند. مبین اردستانی، کارشناس ـ مجری این نشست در باشگاه کتاب فرهنگسرای انقلاب اسلامی خواهد بود.

مهدی زارعی، متولد ۱۳۵۵ اهل استان البرز و کارشناس ارشد ادبیات فارسی دارد و پیش از انتشار کتاب «کابوس شاخه‌های شکسته» از او ۷ دفتر شعر به چاپ رسیده است. کتاب «آخرین دقیقه‌های آخرالزمان» این شاعر در نخستین دوره جایزه کتاب فصل در زمستان ۱۳۸۶ برگزیده شد.

کتاب «کابوس شاخه‌های شکسته» مجموعه ای از ۱۳۰ چهارپاره در ۱۲ فصل است که همه به رویای حضرت زینب (س) در کودکی و تعبیر آن توسط پیامبر اکرم (ص) و تحقق آن در واقعه عاشورا و اسارت ایشان می‌پردازد. کابوس دخترک پنج ساله، شب عاشورا، روز عاشورا، حضرت علی اکبر (ع)، حضرت قاسم بن الحسن (ع)، برادران حضرت ابوالفضل (ع) ، حضرت ابوالفضل (ع)، حضرت علی اصغر (ع)، امام حسین (ع)، اسارت اهل حرم و پایان کابوس عناوین بخش‌های این کتاب را شامل می‌شود.

«کابوس شاخه‌های شکسته» اثر مهدی زارعی از سوی نشر شهرستان ادب در قطع رقعی و در ۷۹صفحه به چاپ رسیده است.

محمدرضا سنگری، عاشوراپژوه در مقدمه کتاب «کابوس شاخه‌های شکسته» می‌نویسد: این کتاب یکی از زیباترین، رساترین و برترین کارهایی است که در حوزه شعر عاشورایی سروده شده است. شاعر عزیز، نوآور و خلاق، مهدی زارعی در این اثر نشان داده است که در تلفیق داستان و شعر و خلق ساختارهای روایی بدیع در شعر بسیار موفق است. توفیق رفیق راهش باد که در این راه، به ویژه آفرینش آثار ارجمند و گران‌سنگ دیگر در عرصه ادب آیینی، بیش از این از او بخواهیم و بخوانیم.»

آیین رونمایی مجموعه شعر «کابوس شاخه‌های شکسته» فردا دوشنبه ۸ مهرماه از ساعت ۱۶ در فرهنگسرای انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. حضور تمام علاقمندان در این نشست آزاد است.

فرهنگسرای انقلاب اسلامی در بزرگراه شهید نواب صفوی، تقاطع کمیل، ابتدای کمیل شرقی واقع شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۵۵۴۰۸۶۶۴ تماس بگیرید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028859

وب گردی

وب گردی