رمزگشایی از جعبه‌سیاه فناوری‌ها در «چرخ»

سی‌ودومین قسمت «چرخ» ساعت 19 امروز یکشنبه هفتم مهرماه 98 با موضوع سیاست‌گذاری‌ استفاده از فناوری‌ها در ایران روی آنتن شبکه چهار می‌رود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، سی‌ودومین قسمت «چرخ» ساعت 19 امروز یکشنبه هفتم مهرماه 98 با موضوع سیاست‌گذاری‌ استفاده از فناوری‌ها در ایران روی آنتن شبکه چهار می‌رود.

در این قسمت از مجله علمی شبکه‌ی چهار، حسین فروتن به‌عنوان مجری-کارشناس میز علم «چرخ» با یاسر خوشنویس، پژوهشگر مطالعات فناوری درباره باز کردن جعبه‌سیاه فناوری‌ها گفت‌وگو خواهد کرد.

فناوری‌ها در زمان و مکانی متولد می‌شوند و با توجه به نیازها، امکانات و علایق طراحان آنها شکل می‌گیرند. هنگامی که می‌خواهیم از این فناوری‌ها در زمان یا مکان دیگری بهره بگیریم، باید فناوری‌ها را بکاویم تا نیازها، علایق و امکانات دخیل در آنها را بشناسیم و به اصطلاح «جعبه‌سیاه» آنها را باز کنیم. اگر این کار را انجام دهیم، می‌توانیم این فناوری‌ها را با توجه به نیازها، امکانات و علایق خودمان بازآفرینی کنیم، در غیر این‌صورت، ممکن است آنها را بدون توجه به زمینه تولدشان به کار بگیریم و چنین کاری می‌تواند به استفاده‌هایی غیربهینه، گاه بی‌ثمر و حتی ضررآفرین منجر شود.

در بخش روایت خبری «چرخ»، سوگل دانائی، مهم‌ترین اخبار این روزهای دنیای نجوم را بررسی خواهد کرد. آشنایی با جزئیات کار محمد کبیریان، تاکسیدرمیست از دیگر بخش‌های سی‌ودومین قسمت «چرخ» خواهد بود.

مجله تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، استادان دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.

«چرخ» سه روز در هفته، یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه از ساعت 19 به‌صورت زنده از شبکه چهار پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028872

وب گردی

وب گردی