پذیرش 130 مقاله از کشورهای منطقه در همایش علمی اربعین

معاون فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: بیش از ۱۸۰ مقاله و چکیده، به همایش بین‌المللی اربعین ارسال شده که 130 مورد آن در داوری اولیه انتخاب شده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، وحید شالچی‌زاده در نشست خبری با محوریت همایش علمی بین‌المللی اربعین که در ساختمان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، اظهار کرد: معاونت فرهنگی وزارت علوم پیگیری‌های لازم را انجام داد تا دانشگاه در بخش علمی رخداد فرهنگی نقش ایفا کند، با هماهنگی‌های لازم مقرر شد همایش اربعین‌پژوهی را برگزار کنیم. شیعه‌هراسی و اسلام‌هراسی زیادی در جهان وجود دارد و وزارت علوم در نظر داشت این رخداد برگزار شود و رخدادهای سیاسی بر آن تأثیر نگذارد.

وی ادامه داد: دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان اجرا کننده این تصمیم وارد و بیش از ۱۸۰ مقاله و چکیده، به همایش بین‌المللی اربعین ارسال شده که 130 مورد آن در داوری اولیه انتخاب شده است. در نهایت ۳۵ مقاله در این همایش ارائه می‌شود که در نهایت به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی ترجمه خواهد شد. رویکرد بین‌رشته‌ای در این مقالات حاکم بود که از جمله این رویکردها می توان به رویکرد فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و فقهی اشاره کرد.

معاون فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: فردا هفت پنل و نشست تخصصی در همایش علمی بین‌المللی اربعین برگزار خواهد شد که از جمله می‌توان به نشست ابعاد تربیتی و روانشناختی اربعین، نشست بُعد فرهنگی و رسانه‌ای اربعین، نشست ابعاد جامعه‌شناختی، نشست کلامی اربعین، نشست زائران و میزبانان و نشست آینده‌پژوهی اربعین اشاره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028886

وب گردی

وب گردی