توزیع روزانه 20 هزار پرس غذا در شهر نجف

استانداری تهران با راه‌اندازی آشپزخانه در شهر نجف روزانه 20 هزار غذا توزیع می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حمیدرضا گودرزی معاون امنیتی، انتظامی استانداری تهران در سومین جلسه شورای اداری استان تهران گفت: اقدامات لازم در خصوص پیاده‌روی مراسم اربعین از سوی استان تهران انجام شده است و اصل پذیرایی ما در شهر نجف باید انجام شود.

وی افزود: ما با مسئولان شهرهای نجف و کربلا جلساتی را برگزار کرده‌ایم و مسائل و اقدامات برای حل مشکلات مورد پیگیری قرار گرفت.

معاون امنیتی، انتظامی استانداری تهران ادامه داد: ساماندهی پارکینگ طبقاتی نیز با فرمانداری شمیرانات است و در مرز نیز آشپزخانه‌هایی درنظر گرفته شده که حددود 20 هزار غذا را روزانه توزیع می‌کنند و همینطور در صحن حضرت زهرا(س) نیز براساس بازدید استاندار، امسال 6 آشپزخانه دایر می‌شود که روزانه 17 هزار غذا را توزیع خواهیم کرد.

گودرزی افزود: کلاً در پیک جمعیتی 85 هزار غذا در بین زائران توزیع خواهد شد.

معاون امنیتی، انتظامی استانداری تهران افزود: قطعا امسال حجم کاری ما در نجف بیشتر است و شهرداری تهران نیز همکاری خوبی را با ما داشته است.

وی گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از 3.5 میلیون نفر جمعیت در مسیر رفت و آمد مراسم پیاده‌روی اربعین باشند و باید کمک‌حال زائران باشیم.

روزانه 6 هزار تن زباله جمع‌آوری می‌شود

در ادامه، علیپور مدیرعامل سازمان پسماند شهر تهران نیز گفت: مدیریت پسماند با مشارکت همه دستگاه‌ها قابل انجام است و در همه جای دنیا طرح کاهش تولید پسماند شروع شده و در دستورکار ما نیز است.

علیپور افزود: در حال حاضر کمتر از 6 هزار تن روزانه پسماند جمع‌آوری می‌شود.

وی ادامه داد: تهران 8 هزار و 116 ساختمان اداری دارد که ارائه آموزش‌ها برای این ساختمان‌ها درنظر گرفته شده و روزانه 400 تن نیز پسماند خشک جمع می‌کنیم.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1028914

وب گردی

وب گردی