مهناز ،کلاهبردار 3 میلیاردی   راهی زندان شد

زنی که به بهانه پرداخت وام قرض الحسنه اقدام به کلاهبرداری 3 میلیارد ریالی از همکارانش کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، روز 26 تیرماه سال جاری خانمی با مراجعه به کلانتری تجریش گفت که زنی بنام «مهناز» با راه اندازی صندوق اعطای وام محلی با وعده پرداخت وام قرض الحسنه پس از پنج ماه سپرده گذاری، از همکاران خود مبالغ زیادی دریافت کرده و برای جلب اعتماد آن‌ها نیز به تعدادی از آن‌ها چند فقره وام واگذار کرده است و اما بعد از مدتی با جمع آوری سپرده های مالباختگان به محل کارش مراجعه نکرده و متواری شده است.

با ثبت شکایت اولیه، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و در اقدامات اولیه کارآگاهان سوابق متهم را بررسی کردند و طی آن مشخص شد متهم طی سال‌های گذشته نیز به این شیوه از شهروندان کلاهبرداری کرده است.

در ادامه با دستور بازپرس شعبه یکم دادسرای ناحیه یک تهران، همسر این زن برای شناسایی محل مخفی شدن همسرش به پایگاه یکم پلیس آگاهی احضار شد و مورد بازجویی قرار گرفت.

او در اظهاراتی ضد و نقیض برای گمراه کردن پلیس ادعا کرد از همسرش طلاق گرفته و اطلاعی از سرنوشت او ندارد، اما کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی متوجه شدند مهناز در اطراف شهر تهران تردد می‌کند بنابراین تحقیقات خود را در این خصوص ادامه دادند.

ماموران با استفاده از شگردهای پلیسی در نهایت پس از گذشت چند روز مهناز را در نیاوران شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

او پس از دستگیری ضمن ابراز پشیمانی از عملکرد خود اظهار کرد که حدود چهار سال در یک تولیدی کار می‌کرده و با همکارانش صندوق قرض‌الحسنه‌ای برپا کرده بودند که اکثر اعضای آن خود و خویشاوندانشان بودند و این افراد پس از پنج ماه به صورت نوبتی و دوبرابر سپرده خود وام دریافت می کردند. اما تعدادی از سپرده گذاران پس از دریافت وام اقساط خود را پرداخت نمی کردند و او دچار مشکل مالی شده است، بنابراین برای فرار از طلبکاران با برداشتن باقیمانده سپرده‌ها متواری و در حومه شهر تهران پنهان شده است. همچنین او و همسرش برای پیشگیری از دستگیری با هم تبانی کرده‌ بودند که مدعی شوند از یکدیگر جدا شده‌اند.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی در پایان ضمن تایید جزئیات این پرونده گفت: «مهناز» با تعیین قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه یکم دادسرای ناحیه یک تهران روانه زندان شده است.

وی به شهروندان توصیه کرد که به منظور پیشگیری از ضررهای مالی احتمالی از عضویت در صندوق های قرض الحسنه فاقد پشتوانه و اعتبار خودداری کرده و همواره به خاطر داشته باشند افراد کلاهبردار با وعده های وسوسه انگیز قربانیان را اغفال می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028917

وب گردی

وب گردی