اقدامات استان تهران برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین در نجف

استاندار تهران با اشاره به اقدامات انجام شده برای برگزاری مراسم اربعین، گفت: در برگزاری مراسم اربعین، شهر نجف که مبدأ ورود زائرین است به استان ما (تهران) سپرده شده و لذا باید به گونه‌ای عمل کنیم که موجب رضایت همه زائران فراهم شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه شورای اداری استان تهران ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس یادآور عزتمندی همه غیورمردانی است که برای این آب و خاک جانفشانی کرده‌اند و بی‌تردید تداوم راه شهدا و ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت وظیفه همه مدیران است.

وی افزود: قطعا جلسات شورای اداری با توجه به تعیین راهبردهای مسائل درونی استان و سیاستگذاری‌هایی که انجام می‌شود از اهمیت بسزایی برخوردار است تا آنجا که همه مدیران باید در این جلسات حضور پررنگ و اثرگذاری داشته باشند. مدیران دستگاه‌های اجرایی باید به طور مستمر در جلسات شورای اداری حضور داشته باشند و آن دسته از مدیران که در این جلسات حضور نمی‌یابند، باید علت آن را به صورت مکتوب اعلام کنند.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر تلاش همه مدیران در راستای افزایش رضایتمندی مردم در حوزه‌های مختلف گفت: سنجش رضایتمندی حقوق مردم در استان تهران از اهمیت بسزایی برخوردار است و اگر در حوزه‌های مختلف اقداماتی انجام می‌شود همگی باید در راستای افزایش رضایتمندی مردم باشد. مشکلات استان همانند کمبود تخت‌های بیمارستانی و یا پایین بودن سرانه آموزشی از دلایلی است که موجب کاهش رضایتمندی مردم می‌شود و مسئولین استان باید در جهت حل این مشکلات از تمام ظرفیت‌ها بهره بگیرند.

وی با اشاره به رتبه استان تهران در زمینه سنجش رضایتمندی شهروندان در سطح ملی گفت: در حال حاضر استان تهران رتبه 25 در این حوزه را کسب کرده و این پذیرفتنی نیست. باید خدمت به مردم با گشاده رویی و رعایت همه موازین انجام شود. همه ما مسئولین در سطح استان به عنوان کارگزاران دولت قملداد می‌شویم و باید همه اقداماتمان در جهت رضایتمندی شهروندان باشد.

وی ادامه داد: در ارزیابی که در سال گذشته انجام شد استانداری تهران در جایگاه 13 بود و ما توانسته بودیم از رتبه 26 به این جایگاه برسیم. به شکلی که 808 امتیاز کسب کردیم و همه این دستاوردها مدیون تلاش مدیران سطح استان بود. قطعا در ارزیابی امسال استان تهران در جایگاه پنجم و به عنوان استان برتر در کشور قرار خواهد گرفت.

محسنی بندپی با اشاره به راهپیمایی اربعین و لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در اجرای این راهپیمایی عظیم گفت: در آستانه برگزاری این راهپیمایی که به فرموده رهبر معظم انقلاب حادثه‌ای عظیم است که زنده نگهداشتن این رویداد زنده نگهداشتن حق است، می‌طلبد تمامی دستگاه‌های اجرایی استان در هر چه بهتر برگزار کردن این رویداد عظیم با ستاد اربعین استان تهران همکاری داشته باشند.

وی ادامه داد: در گذشته و در حادثه‌ای همچون سیل خوزستان که شاید سخت‌ترین کار استان در دشت آزادگان بود شاهد همکاری خوب دستگاه‌ها بودیم. در اربعین نیز شهر نجف که مبدأ ورود زائرین اربعین است به استان ما سپرده شده لذا باید به گونه‌ای عمل کنیم که موجب رضایت همه زائران فراهم شود. همه ما تاکید داریم تا با تمام توان و امکانات خود شهر نجف را آماده پذیرایی زائران کنیم و اگر دستگاهی امکانات بیشتری داشت می‌تواند در مسیر نجف به کربلا به زائرین خدمت رسانی کند. البته در ابتدا تمام توان دستگاه‌ها باید در اختیار ستاد اربعین استان تهران و متمرکز در شهر نجف باشد. قطعا انقلاب ما به دلیل زنده نگهداشتن قیام عاشورا از توطئه‌های دشمن مصون مانده است و این موضوع از اهمیت بسزایی برای ما برخوردار است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مدیریت هوشمند در سطح استان تهران اشاره کرد و افزود: قطعا خدمتگزاری در استان تهران هم یک فرصت است و هم مشکلاتی را به همراه دارد. چرا که مطالبه گری در استان تهران با سایر استان‌ها متفاوت است.در چنین استانی مدیران باید مدیریت هوشمند را در دستور کار خود قرار دهند. این مدیریت باید مبتنی بر آموخته‌ها، خلاقیت و ابتکار عمل باشد.

وی ادامه داد: در خصوص آلودگی‌های محیطی در استان تهران وضعیت مطلوبی نداریم به شکلی که حتی افزایش کودکان اوتیسم ناشی از همین موارد است. در سایر کشورها برای این آلودگی‌های محیطی چاره اندیشی‌ها آغاز شده به شکلی که کشورهای در حال توسعه نظیر هند مشغول جمع‌آوری ظروف یکبار مصرف هستند و به شدت به دنبال کاهش مصرف این ظروف هستند. باید در دستگاه‌های اجرایی تفکیک از مبدأ آغاز شود و این حجم از زباله تر که در تهران جمع‌آوری می‌شود اصلا مطلوب نیست. در این مسیر همه دستگاه‌ها به ویژه شهرداری‌ها باید نسبت به فرهنگسازی و آموزش شهروندان در حوزه تفکیک زباله اقدام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028932

وب گردی

وب گردی