«طرح پویش» نیرویی محرک در چرخه اقتصادی کشور

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان «طرح پویش» را نیرویی محرک در چرخه اقتصادی کشور دانست و عنوان کرد یا اینکه بسترهای جدید کسب‌وکار ایجاد شود که در این راستا نیازمند تحول جدی در هر حوزه هستیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از دولت‌آباد، پیام نجفی پیش از ظهر دیروز در جلسه معاونان آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان که در واحد دولت‌آباد برگزار شد به تشریح مشخصات و چگونگی طرح پویش پرداخت و گفت: طرحی مهم و محوری با عنوان طرح پویش در راستای دغدغه‌ای که برای تحول در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد، مطرح‌ شده است.

وی افزود: باید برای اجرایی‌شدن طرح پویش همه با هم با عزمی راسخ گام برداریم. اکنون نیازمند تحول درونی اساسی در حوزه آموزش، پژوهش و فناوری هستیم؛ چراکه کشور به این تحول نیاز دارد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان افزود: این طرح باید به‌عنوان نیروی محرک در چرخه اقتصادی کشور عمل کند یا اینکه بسترهای جدید کسب‌وکار ایجاد شود که در این راستا نیازمند تحول جدی در هر سه حوزه یادشده هستیم.

نجفی افزود: محوری که برنامه‌های عملیاتی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان روی آن تعریف‌شده بحث پویش، پایش و رویش است.

وی یادآور شد: در طرح پویش، آموزش‌‌ها باید با توجه به نیازهای منطقه‌ای درباره اشتغال صورت پذیرد. برگزارکردن دوره‌هایی متناسب با نیازهای صنعت‌گران برای متحول کردن صنعت و تربیت نیروهای مورد نیاز جامعه مربوط به موضوع «طرح رویش» است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: واحدهای دانشگاهی باید به سمت درآمدزایی حرکت کنند و درآمدهای غیرشهریه‌ای را افزایش دهند و موضوع ناحیه‌بندی و به اشتراک گذاشتن فضاهای مشترک، اعضای هیئت‌علمی و آزمایشگاه‌های مشترک باید به‌طور جدی‌تر مورد بررسی و پیگیری قرار بگیرد.

در ادامه محمد باقری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد اظهار کرد: تلاش‌های زیادی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برای اعتلای دانشگاه صورت گرفته که نیاز به حمایت ویژه دارد.

باقری از طرح‌های ناحیه‌بندی و تعاون به‌عنوان طرح‌های کاربردی در استان اصفهان نام برد و اظهار کرد: یکی از راه‌های برون‌رفت و کاهش مشکلات کنونی همین طرح‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028939

وب گردی

وب گردی