علت فوت دو نوزاد بیمار درشهر صدرا چه بود؟/توضیحات سازمان بهزیستی

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی، جزئیات فوت 2 نوزاد معلول در یکی از شهرهای استان فارس را تشریح کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حبیب الله مسعودی فرید درباره فوت دو نوزاد در شیرخوارگاه حضرت ولیعصر (عج) شهر صدرای شیراز در روزهای یکم و چهارم مهر ۹۸، گفت: این دو نوزاد که ۳ و ۴ ماهه بودند چندی پیش به دلیل رها شدن، در شیرخوارگاه شیراز پذیرش و نگهداری شدند.

وی تصریح کرد: یکی از نوزادن از ابتدا بیماری تحت عنوان میکروسفالی یا کوچکی مغز همراه با نارسی، مشکلات ریوی، نداشتن قدرت بلع و ابتلا به عفونت و همچنین ناهنجاری‌های قلبی داشت که البته در چند نوبت توسط پزشکان متخصص مورد معاینه قرار گرفته بود.

فرید ادامه داد: نوزاد دیگر، از نوزادانی بود که پدر و مادرش معتاد بوده و به همین جهت دچار هپاتیت C، سرخچه مادرزادی، شکاف کام و عفونت ریوی شده بود و بر اساس اعلام پزشکان متخصص، هر دو نوزاد، معلول و دچار عفونت بودند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: از نوزادان اشاره شده که هر دو علائم بیماری داشتند یکی در شیرخوارگاه و دیگری در بیمارستان نمازی شهر شیراز فوت کرده‌اند.

وی گفت: با توجه به اینکه یکی از نوزادان در شیرخوارگاه شیراز فوت کرده است و پزشکان نیز مرگ وی را به دلیل بیماری تایید کرده‌اند اما موضوع به پزشک قانونی ارجاع داده شده است و هنوز آنها پاسخی در این باره نداده‌اند.

فرید گفت: پرونده این دو کودک را که بالغ بر ۴۰ صفحه بود مطالعه کردم و همانطور که گفتم هیچ مورد مشکوکی مبنی بر سهل انگاری در فوت آنها دیده نشده است.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1028943

وب گردی

وب گردی