طرح مشاوره سلامت دانشجویان اجرا می‌شود/ ویژه‌برنامه دانشگاه برای استقبال از دانشجویان جدید‌الورود

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی از اجرای طرح مشاوره سلامت و ویژه‌برنامه استقبال از دانشجویان جدیدالورود خبر داد.

حجت الاسلام ابراهیم کلانتری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برنامه‌های این معاونت در سال تحصیلی جدید گفت: طرح مشاوره سلامت ویژه‌برنامه استقبال از دانشجویان جدیدالورود برای اولین‌بار در واحدهای دانشگاه آزاد برگزار می‌شود که این طرح علاوه بر رفع نیازهای مشاوره ای دانشجویان، در رشد و اعتلای دانشگاه هم تاثیر‌گذار است. بر اساس این طرح دانشجویانی که وارد دانشگاه می‌شوند در بدو ورود به دانشگاه بررسی خواهند شد تا متوجه روحیات و خصایص آن‌ها شویم.

او ادامه داد: در طرح مشاوره سلامت حالاتی که جنبه روحی و روانی دارد و به دلیل ورود به فضایی جدید برای دانشجویان شکل می گیرد را بررسی کرده و برای آن‌ها برنامه‌ریزی می‌شود تا از این وضعیت عبور کنند. به عبارتی کمک به پیشرفت تحصیلی دانشجو و استرس‌های روحی و روانی را مرتفع کرده تا تحصیل با نشاط و انگیزه شروع شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که این طرح، طرحی کمک‌آموزشی و تحصیلی برای دانشجویان است ادامه داد: در مراکز مشاوره، متخصصان مشاوره دانشگاه حضور پیدا کرده و با پایبندی به اصل رازداری به دانشجویان کمک می کنند تا بتوانند به بهترین راه‌حل دست یابند. در واقع هدف اصلی‌ ما فضاسازی مناسب در محیط‌های دانشجویی از لحاظ بهداشت روانی و جلوگیری از اتلاف نیروهای قابل بهره‌گیری است.

او تاکید کرد: با طرح مشاوره سلامت به تامین نیروی متخصص و سالم جامعه در آینده کمک می کنیم.

کلانتری با بیان این که متولی این طرح معاونت فرهنگی و دانشجویی است ادامه داد: طرح مشاوره سلامت با همکاری تمام بخش‌های دانشگاه به اجرا گذاشته می شود؛ یعنی حتی از استادان نیز کمک گرفته می‌شود تا فضا برای دانشجویان جدید الورود آماده شود.

او در ادامه درباره دیگر برنامه‌های این معاونت نیز گفت: ویژه‌برنامه استقبال از دانشجویان جدیدالورود دیگر برنامه معاونت فرهنگی و دانشجویی است که در سال تحصیلی جاری برگزار می‌شود. این طرح برای همه دانشجویان جدید‌الورود سراسر کشور و همچنین خانواده های آنان برگزار شده است تا فضا و شیوه تحصیل در دانشگاه برای آن ها تشریح شود؛ همچنین مسائل مختلف رفاهی، خدماتی و آموزشی از همان ابتدا برای آنها ارائه شده است تا بتوانند تحصیل را با آگاهی جدید آغاز کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028944

وب گردی

وب گردی