مجمع جهانی بیداری اسلامی  برای پایان دادن به غائله کشمیر با دولت هند رایزنی کند

دفاتر 130 دانشگاه کشور در نامه‌ای به دکتر ولایتی اعلام کردند: مجمع جهانی بیداری اسلامی و تمامی دستگاه‌های نظام و دولت  در فضایی منطقی و البته انقلابی پیگیر حل مسئله کشمیر از طریق رایزنی با دولت هند باشند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، 130 دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور در نامه خطاب به علی‌اکبر ولایتی دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی خواستار ورود ایشان و پایان دادن به کشتار و آزار مسلمانان کشمیر از طریق رایزنی با دولت هند شدند.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: از همان ابتدای سرنگونی نظام تمام وابسته پهلوی و تولد انقلاب اسلامی ایران، کورسوی امیدی در دل مظلومان جهان پدید آمد، که پس از مبارزه تمام عیار جمهوری اسلامی ایران در طول این چهل سال با مستکبران و زورگویان عالم، رفته رفته این امید افزون شد به گونه‌ای که امروز با قاطعیت می‌توان گفت که این شجره تنومند کاشته شده به دست خمینی کبیر، حامی و الگوی دولت‌ها و مردم مظلومی شده که سال‌های سال از کمترین حقوق انسانی خود در مقابل مدعیان پوشالی حقوق بشر محروم بودند.

دفاتر بسیج در این نامه اعلام کردند: پر واضح است که تمامی دستگاه‌های کشور می‌توانند در تمامی تار و پود تصمیم گیری‌های خود، سیاست دفاع از مظلوم را مقدم بر تمامی راهبردها بداند، که قطعا اگر این چنین نباشد در واقع با صراحت می‌توان گفت که این راهبرد به هیچ عنوان انقلابی نبوده و مورد رضایت مردم عزیز ایران نخواهد بود.

دانشجویان در این نامه عنوان کردند: همان گونه که مطلع‌ هستید بیش از 55 روز است که چندین میلیون مسلمان مظلوم منطقه کشمیر هندوستان در بدترین شرایط ممکن تحت فشار و ظلم دولت مرکزی کشور هند قرار دارند. به طوری که دولت هند در اقدامی قابل تامل ضمن اعزام تعداد قابل توجهی از نیروهای نظامی خود به منطقه و بازداشت خانگی سیاسون کشمیری، حتی مبادی اطلاع رسانی از وضعیت آن منطقه را هم کنترل نموده و با قطع اینترنت و شبکه تلفن مانع هر گونه ارسال تصاویر و خبر از وضعیت اسف بار مردم مظلوم کشمیر شده است. در این مدت مردم مسلمان کشمیر از حقوق اولیه و طبیعی خود نیز محروم شده‌اند و حتی اجازه تردد جهت انجام امورات شخصی را ندارند و منطقه در شرایط حکومت نظامی قرار گرفته است و میزان اختناق در حدی است که حتی با برپایی مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان نیز برخورد نموده و حق هیچ گونه اعتراضی را برای مردم قائل نبوده و نیستند.

در بخش دیگری از این نامه آمد‌‌ه است: در واقع این اقدام دولت هند در تغییر و حذف اصول قانون اساسی مبنی بر حق مالکیت اراضی سرزمینی و امکانات شغلی (اصل 370) بدون همراه‌سازی مردم و از طریق فشار نظامی و ایجاد شرایط حکومت نظامی در سراسر کشمیر از مصادیق اتم پایمال نمودن حقوق انسانی این مردم مستضعف به شمار می‌رود، که شایسته است تمامی ساز و کارهای بین‌المللی به ویژه ظرفیت کشورهای مسلمان برای باز پس‌گیری حقوق مسلمانان این منطقه به کار بسته شود. این در حالی است که کشور عزیزمان در چند سال اخیر ارتباط سازنده با طرف هندی در مسائل گوناگون داشته است.

لذا ضمن ابراز تاسف به دلیل عدم اقدام مقتضی توسط دستگاه های مسئول نسبت به این موضوع پس از گذشت بیش از 55 روز از شروع آن و به شهادت رسیدن تعدادی از مسلمانان مظلوم کشمیر و همچنین هتک حرمت خانواده‌های مسلمان منطقه، انتظار می‌رود در اسرع وقت با بسیج نمودن تمامی ظرفیت‌های کشوری و بین‌المللی با نگاهی ویژه و انقلابی تمامی تلاش خود را در جهت پایان دادن به قائله کشمیر از طریق رایزنی با دولت هند اقدام کنید.

در بخش پایانی نامه آمده است: در زمانی که مدعیان پوشالی و درون تهی حقوق بشر، کشور و مردمانمان را تحریم نمودند، این مستضعفین کشمیری بودند که به خیابان‌ها ریختند و از دکترین انقلاب اسلامی و مقاومت با جان خود حمایت کردند و امروز نیز همین مردم مظلوم هستند که مجروح تیغ استعمار و استکبار شدند و همان به اصطلاح ابر قدرت‌ها هستند که مسبب به وجود آمدن این وضعیت بغرنج برای مردم مسلمان کشمیر هستند و سیاست سکوت را در پیش گرفته‌اند. انتظار از دکتر ولایتی و تمامی دستگاه نظام و دولت آنست که در فضایی منطقی و البته انقلابی پیگیر حل این مسئله در کوتاه ترین زمان ممکن شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028946

وب گردی

وب گردی