نخبگان دانشگاهی برای صیانت از اربعین وارد میدان شوند

رئیس کمیته فرهنگی اربعین کشور گفت: لازم است برای صیانت از مراسم اربعین، نخبگان دانشگاهی فعالیت کنند تا این حرکت حفظ و به صاحب اصلی آن برسد.

به گزارش‌ خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حمید احمدی در همایش علمی بین‌المللی اربعین که صبح امروز در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد، اظهار کرد: اربعین نشانه مدنیتی جدید است و این مدنیت جدید از جامعه و زیست موحدانه حکایت دارد. دولت‌های غربی و استعمارگران در طول سالیان‌ متمادی تلاش‌های بسیاری انجام دادند که جریان اسلامی را قومیتی و پراکنده کنند.

وی ادامه داد: اربعین بشارت و صحنه‌ای است که تشکیل امت اسلامی را به جامعه اسلامی نوید می‌دهد. این جامعه بر پایه فضائلی است که بر محور حضرت سیدالشهدا متمرکز شده است، شعار «حب‌الحسین یجمعنا» نشان دهنده این موضوع است. این حرکت عظیم که با اقبال عمومی انجام می‌شود نیازمند تحکیم معرفتی است، از این جهت باید از همه استادان، نخبگان و دانشگاهیانی که در این همایش شرکت کرده‌اند، تشکر کرد.

رئیس کمیته فرهنگی اربعین کشور گفت: غالب نگاه‌های این همایش آسیب‌شناسانه بود؛ اما رهبری به ظرفیت‌ها اشاره و تاکید کردند که ظرفیت‌ها، جنبه‌ها و فرصت‌ها را بشناسیم. از طرف دیگر در اربعین میلیون‌ها نفر حضور پیدا می‌کنند. کسانی که متصدی این اقدام هستند باید از کارشناسان این حوزه و استادان برای تدوین راهبردها و ایجاد ضوابط کمک بگیرند.

وی افزود: چنین مواردی در اربعین به چشم دیده می‌شود که بدون توجه به رنگ و نژاد همه یکدست هستند و البته دشمنان هم از پای نخواهند نشست. در همین راستا لازم است برای صیانت از مراسم اربعین، نخبگان دانشگاهی فعالیت کنند تا این حرکت حفظ و به صاحب اصلی آن برسد.
انتهای پیام/

کد خبر: 1028950

وب گردی

وب گردی