طرح «شفافیت نظام تقنینی» ترفند امیدی‌ها برای فرار از شفافیت است

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: فراکسیون امید با ارائه طرح شفافیت آراء نظام تقنینی به دنبال فرار به جلو و گریز از طرح شفافیت آراء نمایندگان است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور در خصوص تصویب طرح فراکسیون امید پیرامون شفافیت آراء نظام تقنینی گفت: فراکسیون امید برای فرار از طرح شفافیت آراء نمایندگان این طرح را ارائه داده است.

عضو شورای مرکزی نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: طبق طرح شفافیت آراء نمایندگان که از سوی بنده و اعضای فراکسیون ولایی تدوین شده بود باید حضور، عدم حضور، ماموریت، مرخصی داخلی و خارجی، آراء نمایندگان به صورت شفاف در سامانه ای اعلام شود. اما فراکسیون امید با ارائه این طرح از همه این موارد فرار کرده و پای شورای نگهبان و شورای عالی امنیت ملی را به میان کشیده است.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه فراکسیون امید با فرار به جلو به دنبال گریز از طرح شفافیت آرای نمایندگان است، گفت: آنها به دنبال ایجاد طرحی برای فرار از شفافیت و تن ندادن به شفافیت هستند.

نماینده مردم قم گفت: وقتی مذاکرات مجلس شفاف است چرا آراء نمایندگان نباید شفاف باشد؟ مذاکرات شورای نگهبان و شورای عالی امنیت ملی قابل افشا نیست؛ به عنوان مثال شورای نگهبان در مورد صلاحیت فردی صحبت می‌کند که مشکل اخلاقی دارد آیا امکان دارد این مذاکرات شفاف شود؟ خیر، زمانی که مذاکرات شفاف نیست، آراء نیز نمی‌تواند به صورت شفاف بیان شود.

ذوالنور تاکید کرد: فراکسیون امید با ارائه این طرح دیگران را شریک در شفافیت کرده تا زیر سایه آنها از شفافیت آراء فرار کنند.

وی با اشاره به بررسی طرح شفافیت آراء نمایندگان در کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس گفت: این طرح مسیر خود را در کمیسیون آیین نامه داخلی طی کرده است و در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مهر

کد خبر: 1028951

وب گردی

وب گردی