اینورتر چند سطحه زنجیره‌ای منبع ولتاژ در واحد کرج ساخته شد

پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، با انجام تحقیق در قالب پایان نامه کارشناسی ارشد، موفق به طراحی و ساخت اینورتر چند سطحه زنجیره ای هیبریدی با ساختار مداری بهینه شدند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از کرج، پایان نامه زینت معماری نژاد دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق این دانشگاه تحت عنوان "طراحی و ساخت اینورتر چند سطحه زنجیره ای منبع ولتاژ" با راهنمایی دکتر ابراهیم سالاری در گروه برق دانشکده مکاترونیک تعریف گردید.

رسول باقری رئیس دانشکده مکاترونیک واحد کرج با اعلام این خبر افزود: اینورترها یکی از مهمترین و پرکاربردترین ادوات الکترونیک صنعتی محسوب می شوند که با توسعه روزافزون سیستم های قدرت در دنیا مباحثی از قبیل تبدیل انرژی، کنترل موتورها، خودروهای برقی و کاربردهای مختلف سیستم های ساخت دست بشر در صنعت و ارتباط این موارد باهم باعث شده تا موضوع مبدل های الکترونیک قدرت و بویژه اینورترها به عنوان یکی از شاخه­ ها و موضوعات مهم تجلی کند.

وی ادامه داد: در پژوهش انجام شده، نمونه ای از اینورترهای جدید زنجیره ای پیشنهاد شده است که ضمن ایجاد ولتاژ با کیفیت از قطعات کمتری نسبت به ساختارهای مشابه استفاده می کنند.

باقری با اشاره به روند طراحی این اینورتر گفت: علاوه بر ساخت نمونه پیشنهادی، آنالیز تئوری و شبیه‌سازی با استفاده از نرم افزار متلب/سیمولینک برای نشان دادن توانائی های ساختار پیشنهادی فراهم شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1028955

وب گردی

وب گردی