دانشجویان دختر ۴۰ درصد از جامعه دانشجویان جهادی را تشکیل می دهند

جانشین خواهران معاونت جهادی سازمان بسیج دانشجویی گفت: دانشجویان خانم دانشگاه‌های کشور حدود ۴۰ درصد از کل جامعه دانشجویان جهادگر را تشکیل می‌دهند که نشان دهنده اهمیت و اثرگذاری حضور آنها است.

زهرا صالحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان اینکه دانشجویان دختر جهادگر آمار بالایی از جمعیت کل گروه‌های جهادی را به خود اختصاص می‌دهند، اظهار کرد: دانشجویان دختر حدود 40 درصد از کل جامعه دانشجویان جهادگران را به خود اختصاص می‌دهند. این ارقام نشان دهنده اهمیت بخش خواهران معاونت جهادی سازمان بسیج دانشجویی است.

وی با تاکید بر اینکه حرکت‌های جهادی باید عمومی، فراگیر و همگانی باشند، گفت: دانشجویانی که در عرصه‌های جهادی فعالیت دارند، باید خصوصیاتی مانند صبوری، روحیه کار جمعی، افزایش ایده‌پردازی را در خود تقویت کنند تا بتوانند فعالیت‌هایی در سطح کلان و عمومی انجام دهند.

جانشین خواهران معاونت جهادی سازمان بسیج دانشجویی ادامه داد: معاونت جهادی حضور و فعالیت دانشجویان دختر در اردوهای جهادی سال‌های اخیر را مورد بررسی قرار داده است و با توجه به نتایج حاصل شده برای حضور دانشجویان خانم در آینده اردوهای جهادی برنامه‌ریزی شده است. همچنین با آسیب‌شناسی انجام شده جایگاه دانشجویان دختر و اینکه فضای فعالیت جهادی آنها در جامعه به چه سمتی رود، مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.

وی بر توانمندسازی دانشجویان دختر برای حضور موثر در فعالیت‌های جهادی تأکید کرد و گفت: معاونت جهادی سازمان بسیج دانشجویی مانند سایر معاونت‌های سازمان به صورت مستقیم به مسائل ورود نمی‌کند بلکه دوره‌های آموزشی مختلف با هدف توانمندسازی دانشجویان برگزار می‌کند.

صالحی با بیان اینکه وظیفه معاونت جهادی سازمان بسیج دانشجویی توانمند کردن دانشجویان است، گفت: بخش خواهران این معاونت برای توانمندسازی دانشجویان دختر در راستای فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و هنری تمرکز دارد چراکه بخش عظیم فعالیت دانشجویان دختر در اردوهای جهادی در حوزه فرهنگی است؛ که بسیار موفق نیز عمل می‌کنند.

جانشین خواهران معاونت جهادی سازمان بسیج دانشجویی عنوان کرد: معاونت جهادی با توجه به آغاز سال تحصیلی قصد دارد سلسله نشست‌های هم‌اندیشی با رویکرد حل‌المسئله و با هدف توانمندی دانشجویان خانم برگزار کند؛ این سلسله نشست‌ها از آبان‌ماه آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028981

وب گردی

وب گردی