نقش پرستاران در مراقبت‌های قبل و بعد از جراحی چشم

استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پرستاران در آموزش بیماران و مراقبت های قبل و بعد از عمل نقش تعیین کننده ای در چشم پزشکی و کیفیت ارائه خدمات به بیماران دارند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سعید شکوهی راد با اشاره به برگزاری کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران گفت: با توجه به اینکه پرستاران در آموزش بیماران و مراقبت های قبل و بعد از عمل نقش تعیین کننده‌ای در چشم پزشکی و کیفیت ارائه خدمات به بیماران دارند، انجمن چشم پزشکی ایران تصمیم گرفت سمینار پرستاری را همزمان با کنگره سالیانه چشم برگزار کند تا فرصت مناسبی جهت تحقق این اهداف فراهم شود.

دبیر علمی و اجرایی سمینار پرستاری در بیست و نهمین کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران، ادامه داد: در واقع چشم پزشک به عنوان مسئول تیم در کنار همکاران پرستاری، اپتومتری، بیهوشی و اتاق عمل، در خدمت رسانی به بیماران ایفای نقش می کنند و کنگره سالیانه چشم پزشکی با آموزش همزمان گروه پیراپزشکی باعث ارتقای جایگاه آموزشی همکاران پرستار می شود.

شکوهی راد افزود: با توجه به اینکه آموزش پرستاران در دوره تحصیل بیشتر متمرکز بر رشته های مادر مانند داخلی و جراحی عمومی است و کمتر با رشته های تخصصی مانند چشم آشنا می شوند، بنابراین آموزش های ضمن خدمت جایگاه ویژه ای در چشم پزشکی پیدا می‌کند.

وی گفت: در کنگره امسال آموزش در دو قسمت مراقبت های قبل و بعد از اعمال جراحی چشم و فارماکولوژی چشم انجام می شود و از اساتید گروه چشم و پرستاری جهت سخنرانی دعوت به عمل آمده است.

دبیر علمی و اجرایی سمینار پرستاری در بیست و نهمین کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران، افزود: علاوه بر امتیاز بازآموزی این کنگره برای گروه پیراپزشکی، پرستاران می توانند با ارائه مقالات و پوستر، همزمان از امتیازات علمی و پژوهشی نیز استفاده نمایند.

وی گفت: از تمامی همکاران پرستاری تقاضا دارم با ثبت نام و شرکت در کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران، جهت تحقق این اهداف و بالابردن کیفیت برنامه کنگره، همکاری نمایند.

بیست و نهمین کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران، از ۲۸ آبان تا اول آذر ۹۸ برگزار می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028985

وب گردی

وب گردی