نگرانی 95 درصد مردم از زوال عقل

یک مطالعه جهانی در مورد نگرش به زوال عقل نشان داده است دو سوم مردم بر این باورند که این مساله ناشی از بالا رفتن سن است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، هر 3 ثانیه یک نفر در گوشه و کنار دنیا دچار زوال عقل می‌شود. تنها در ایالات متحده، 5.8 میلیون نفر با آلزایمر زندگی می کنند و هر 65 ثانیه یک نفر دیگر به این بیماری مبتلا می‌شود.

آلزایمر ششمین عامل مرگ و میر در ایالات متحده و سرطان سینه و پروستات یکی از سریع ترین علل مرگ در جهان است. طبق آمار بین المللی بیماری آلزایمر (ADI)، تعداد افرادی که مبتلا به زوال عقل هستند، احتمالاً تا سال 2050 به سه برابر و از 50 میلیون به 152 میلیون فعلی خواهد شد.

با وجود شیوع این اختلال عصبی، بزرگترین بررسی نگرش نسبت به آن نشان داده که درک واقعی در سراسر جهان حتی در بین متخصصان مراقبت های بهداشتی بسیار اندک است.

این مطالعه 70 هزار نفر را در 155 کشور بررسی کرده است که طی آن مشخص شد که 62درصد از متخصصان مراقبت های بهداشتی نیز معتقدند که زوال عقل یک قسمت عادی از پیری است. این یافته ها نشان داد که تنها 16درصد از افراد ارزیابی های شناختی منظم را در این مورد انجام می‌دهند.

این مطالعه، نتیجه گرفت که خجالت می تواند افراد در گرفتن مشاوره، کمک های پزشکی و پشتیبانی محدود کند. این حالت اهداف و سبک زندگی آنها را محدود خواهد کرد. در این مطالعه همچنین مشخص شد که 35 درصد از سرپرستان نیز تشخیص زوال عقل اعضای خانواده را از دیگران پنهان می‌کنند.

«آنی بلیس» از متخصصان ADI گفت فقدان دانش در مورد زوال عقل منجر به فرضیات نادرست در مورد اثرات آن بر فرد، خانواده و کلیشه های منفی در مورد چگونگی رفتار فرد مبتلا به زوال عقل می شود.

آنچه این گزارش تأیید کرد این بود که نگرش های منفی در مورد زوال عقل در هر شرایطی وجود دارد گرچه این امر می تواند خود را از جهات مختلفی بروز دهد.

محققان دریافتند که تقریباً 48درصد از پاسخ دهندگان این نظرسنجی معتقدند که حافظه شخصی که دچار زوال عقل می شود، حتی با کمک پزشکی هرگز بهبود نمی یابد.

در مورد درمان، 40درصد از افراد معتقدند پزشکان مراقبت های بهداشتی افراد مبتلا به زوال عقل را نادیده می گیرند، در حالی که حداکثر 55/8 درصد پزشکان متخصص بهداشت موافقند همکارانشان از کسانی که با این بیماری زندگی می‌کنند، چشم پوشی می کنند.

ADI ابراز امیدواری می‌کند که این مطالعه باعث افزایش آگاهی و ایجاد گفت وگو در مورد علائم و مدیریت خطر شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1028993

وب گردی

وب گردی