کاخ حافظه‌ای مانند شرلوک هولمز داشته باشید

ذهن انسان نمی‌تواند در برابر موانع مداوم اطلاعات جدیدی که در قرن بیست و یکم به دست می‌‌آوریم، بایستد. جای تعجبی نیست که ما نمی توانیم چیزهای زیادی که می خوانیم، افرادی که با آنها ملاقات می کنیم و صداهایی که می شنویم را به خاطر بسپاریم؛ اما این ابزارهای فراخوان و هک مغز می‌توانند به شما در تراز کردن حافظه‌تان کمک کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، بسیاری از مردم نمی دانند که حافظه برای حفظ اطلاعات خود به تکنیک های خاصی اعتماد می کند. در پشت چگونگی دستیابی به اطلاعات جدید مغز ما علمی وجود دارد که اگر تکنیک های آن را یاد بگیرید، می توانید بیشتر اطلاعات موجود را حفظ کنید. نیازی به گفتن نیست که هیچ یک از این روش ها در یک روز ذهن شما را به طرز جادویی تغییر نخواهد داد اما تمرین کنید و پس از مدتی دیگران را شگفت زده خواهید کرد که چقدر خوب می توانید اتفاقات رخ داده را به خاطر بیاورید.

1. تلنگری به ذهن (FlipToMind )‌ (وب): کارت‌های فلش سفارشی با تکرار فاصله

FlipToMind فلش کارت ها را با «تکنیک حافظه تکرار فاصله» ترکیب می کند تا آنچه که نیاز به حفظ دارد را با تجدید نظر و تکرار به خاطر داشته باشید. این برنامه از طیف وسیعی از ورودی مانند متن ، تصاویر و همچنین نشانه گذاری پشتیبانی می کند و در هر مرورگر ، دسک تاپ یا موبایل کار می کند.

برای ایجاد کارت ، باید یک نشانه را در یک جعبه و جواب را در دیگری قرار دهید. برای افزودن تصویر به کارت باید پیوندهای URL کامل تصویر را کپی کنید و چسب بزنید. پس از ایجاد یک دسته، خود را آزمایش کنید.

برنامه از طریق نشانه های شما چرخه ای را ایجاد می کند. جواب را در ذهن خود بگویید و کارت را برگردانید. آن را به عنوان «می دانستم» یا «شکست خورده» علامت گذاری کنید تا برنامه بداند با کدام کارت ها مشکل دارید.

سپس FlipToMindبا استفاده از یک الگوریتم هوشمند، مشخص می کند که به زودی کدام کارت ها را فراموش خواهید کرد و در همین رابطه آزمایش های سفارشی را ایجاد می کند.

این یکی از ساده ترین برنامه های وب فلش کارت مبتنی بر تکرار فاصله است. نسخه رایگان FlipToMind به شما امکان می دهد تا 25 کارت ایجاد کنید. شما می توانید با پرداخت ماهیانه یک دلار، کارت های خود را تا تعداد نامحدود ارتقا دهید.

2. Mochi (ویندوز، macOS، لینوکس): برنامه های ویژه بسته بندی شده کارت های فلش

موچی نیز مانند روش بالا از تکنیک تکرار فاصله استفاده می کند؛ اما این یک برنامه وب نیست و فقط می توانید به آن از طریق نرم افزاری که روی دسک تاپ نصب می کنید، دسترسی داشته باشید.

می توانید کارت های جدیدی ایجاد کنید که از Markdown، متن و ایموجی ها نیز پشتیبانی می کند؛ اما از تصاویر نه.

موچی سه ویژگی دارد که آن را از کارت های فلش معمولی متمایز می کند.

اول این که فقط به یک پاسخ محدود نمی شوید. در یک فلش کارت فیزیکی فقط می توانید این سؤال را از یک طرف و جواب از طرف دیگر داشته باشید. در حالی که موچی به شما امکان می دهد تا چندین جواب یا نکته را اضافه کنید که در مراحل بعدی به صورت آبشاری سرازیر می شوند. این یک کارت سطح معمولی است.

دوم، موچی به شما امکان می دهد تا کلمات را در سؤالات طرح شده مخفی کنید. ویژگی «Cloze» به سادگی کلماتی را در قسمت های زیادی از متن مبهم می کند و از شما می خواهد که جاهای خالی را پر کنید.

و در آخر موچی به شما امکان می دهد تا یادداشت های مفصلی به مطالعات خود اضافه کنید. سپس می توانید کارت ها را به یادداشت ها پیوند داده یا از یادداشت ها کارت تهیه کنید. این یک سیستم مؤثر برای به خاطر سپردن آن چیزی است که شما به آن نیاز دارید. با این روش همچنین در صورت فراموش کردن، اطلاعات بیشتری را کسب خواهید کرد.

برنامه این دو روش را با الگوریتمی که کارت ها را ردیابی کرده و با تکرار فاصله ای تقویت می کند، زوج می کند. می توانید تعداد نامحدودی از کارت ها را به Mochi اضافه کنید؛ اما نمی توانید از طریق تلفن یا رایانه دیگری به آن دسترسی داشته باشید.

3. هنر حافظه (وب): یاد بگیرید که یک کاخ حافظه بسازید

اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه «کاخ حافظه» مانند شرلوک هولمز داشته باشید، باید به Art of Memory مراجعه کنید. این وب سایت مخزنی از ابزارهای مختلف حافظه، از جمله ساده ترین راهنمای مبتدی رایگان در مورد نحوه کارکرد یک کاخ حافظه است.

«تکنیک حافظه ویکی» گام به گام شما را از طریق اصول اولیه روش Loci (یعنی نام اصلی تکنیک) به مقصد می رساند.

برای مثال از طریق صحنه ای از یک دهکده، نحوه یادآوری 12 عنصر اول جدول تناوبی را نشان می دهد. کاخ های حافظه اغلب به عنوان یک ابزار مفید حافظه برای دانش آموزان توصیه می شوند.

وب سایت اصلی بسیار بیشتر از یک روش را به افراد ارائه می دهد. در حقیقت ، تقریباً هر تکنیک حافظه ای که شما با آن روبرو می شوید را تحت پوشش دارد.

برای به دست آوردن کتاب الکترونیکی مبتدی 28 صفحه‌ای برای همه تکنیک های اصلی حافظه ، باید اول در وب سایت ثبت نام کنید که در این میان به سؤالات متداول که در مغز شما نیز احتمالا مطرح بوده، پاسخ می دهد.

شما همچنین به انجمن هایی دسترسی پیدا می کنید که دارای یک جامعه فعال از متخصصان و آماتورهایی است که تمایل دارند در این سفر به شما کمک کنند.

4. حافظه عالی شما (وب): یک دوره آموزشی ویدیویی رایگان برای یادآوری هر چیزی

وب سایت متخصص حافظه «بیل پاول» مملو از مقالات و منابع مرتبط با حافظه است. به جای تمرکز روی یک تکنیک، پاول بر استفاده از روش های مختلف برای به یاد آوردن چیزهای مختلف تاکید دارد و به شما می آموزد که چگونه از آنها استفاده کنید.

بهترین راه برای شروع، دوره فیلمبرداری رایگان است که برای آن باید یک خبرنامه را ثبت کنید.

این فیلم های پنج دقیقه ای نبوده و هر یک از دوره های ویدئویی چهار قسمتی، بیش از نیم ساعت به طول می انجامد.

پاول چهار ابزار اصلی حافظه را در دست گرفته و مشخص می کند که هر کدام برای چه هدفی به استخدام در می آیند و نحوه استفاده از این ابزارها را برای به یاد آوردن نام ها در اختیار قرار می دهد.

یک تعطیلات آخر هفته خود را برای طی کردن این دوره کنار بگذارید و یادگیری ها را عملی کنید.

اگر وقت دارید، مقالات پاول نیز ارزش خواندن دارند، به خصوص در مورد مباحثی مانند عدم موفقیت کارت های فلش یا چگونگی یادآوری بیشتر از آنچه می خوانید.

5- بررسی سلامت حافظه (وب): آزمایش های از دست دادن حافظه رایگان

اکنون که می دانید چگونه حافظه خود را بهبود ببخشید، شاید ارزشمند باشد که بررسی کنید حافظه شما چقدر خوب کار می کند. بررسی سلامت حافظه چند آزمایش رایگان ارائه می دهد تا ببیند که آیا از دست دادن حافظه شما را رنج می دهد یا خیر.

این وب سایت به شما دو نوع تست ارائه می دهد: تست حافظه کوتاه مدت و تست حافظه کار در بلندمدت. در تست های حافظه کوتاه مدت، یک سری عکس از طبیعت یا حیوانات به شما نشان داده می شود. هر بار که یک تصویر تکرار شود ، باید روی تصویر یا کلید فاصله کلیک کنید.

تست حافظه کاری نیز دو نوع است. «آزمون گستره رقمی» که یک سری رقم (حداکثر 10) را با سرعت های مختلف نشان می دهد و سپس باید شماره کامل را تایپ کنید.

در تست «حافظه مکانی» به شما شئی در یک مربع منشکل از شبکه 4 × 4 نشان داده می شود که در هر مرحله جای آن تغییر می کند و شما باید پس از اتمام این خانه ها را به خاطر سپرده و با هم جور کنید.

توجه: این ها آزمایش های اساسی برای بررسی ذهن به طور منظم هستند. اگر به دنبال تست های بالینی هستید یا فکر می کنید ممکن است یک مسئله ذهنی داشته باشید، حتماً نظر پزشک حرفه ای را جویا شوید.

راه های دیگر برای بهبود حافظه


حافظه و فراخوانی اغلب تابعی از شرایط فیزیولوژیکی است. مطالعات نشان داده اند که اگر شما غذاهای سالم می خورید، به طور منظم ورزش می کنید و خواب کافی دارید، حافظه شما به طور خودکار بهبود می‌یابد.

با رعایت موارد بالا برنامه های موجود در فضای مجازی نیز می توانند به شما کمک شایانی کنند. ما در این عصر اطلاعات با داده های زیادی بمباران شده ایم. جدای از وب سایت ها و برنامه های اینترنتی، این ابزارها می توانند حافظه و یادآوری را نیز بهبود بخشند. در واقع، برنامه ای وجود دارد که به شما کمک می کند تا نام افراد را به خاطر بسپارید. حال که این ابزارها در دسترس هستند چرا به آنها اجازه ندهیم تا به فرایند یادآوری ما کمک کنند؟

انتهای پیام/

کد خبر: 1029017

وب گردی

وب گردی