تور مجازی گوگل در ورسای + فیلم

شرکت گوگل اعلام کرد که از تصویرسنجی برای ایجاد یک تور واقعیت مجازی در ورسای استفاده کرده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، کاخ ورسای یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری جهان است و افراد زیادی مایل به دیدن این مجموعه هستند.

اکنون گوگل و Château de Versailles طی اقدامی مشترک، دست به راه اندازی تور مجازی زدند که طی آن کاربران VR در یک تور اختصاصی در محل اقامت سلطنتی لوئی چهاردهم قدم می زنند.

این بزرگترین پروژه فتوگرامتری است که تاکنون انجام و طی آن از 21 اتاق و 387.500 فوت مربع سطوح داخلی عمارت تصویر و فیلم ضبط شده است. کاربران HTC Vive و Oculus Rift می‌توانند بیش از 100 مجسمه، نقاشی و سایر آثار هنری را کنترل و بازرسی کنند و آنها را با جزییات باورنکردنی از نزدیک ببینید.

گوگل بیش از 4 ترابایت داده جمع آوری و 15 میلیارد پیکسل تولید کرده است. این برنامه به شما این امکان را می‌دهد تا از محل استقرار دولتی، کاخ اپرای سلطنتی، کلیسای سلطنتی و تالار آینه ها بازدید کنید.

مواردی مانند نقاشی، سقف، مجسمه ها و مبلمان در دسترس و کنترل کاربران است تا امکان دسترسی نامحدود و ممتاز به گنج های ورسای را به آن‌ها بدهد. حالت شب این تور هم تجربه جذابی برای کاربران به‌وجود آورده است.

این امکان تنها در هدست‌های Vive یا Rift در دسترس است. این شرکت همچنین از یک نمایشگاه آنلاین با بیش از 390 دارایی، از جمله اشیاء، آثار باستانی و نقاشی نیز رونمایی کرده است. این نمایشگاه و برنامه اکنون از طرف گوگل در سایت Arts & Culture در دسترس است.

تصویرسنجی یا فتوگرامتری دانش و فناوری استخراج اطلاعات مربوط به زمین و محیط پیرامون آن از تصاویر گرفته‌شده یا حسگرهای دیگر از طریق اندازه‌گیری و پردازش و تحلیل و نمایش آن‌ها است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029023

وب گردی

وب گردی