فعالیت‌های پژوهشکده خلیج فارس با دانشگاه آزاد بندرعباس به سمت حوزه دریا محور هدایت می شود

رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس با تاکید بر فعالیت های مشترک دو موسسه علمی و پژوهشی برای ایجاد تغییرات شگرف در حوزه دریایی گفت: فعالیت های مشترک این دو موسسه باید بر محور دریایی متمرکز و هدایت شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد صدیق مرتضوی رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس در دیدار خود و هیات همراه با رئیس دانشگاه آزاد بندرعباس خواستار تقویت همکاری در حوزه های تحقیقاتی و شیلاتی شد و افزود: پتانسیل موجود در حوزه منابع طبیعی دانشگاه آزاد بندرعباس با اساتید مجرب می تواند کمک شایان توجه ای به این امر کند.

وی افزود: هدف ما توسعه و پیشرفت صنعت شیلاتی کشور است و چه مرجعی بهتر از دانشگاه می تواند از نظر علمی و پژوهشی با این پژوهشکده همکاری و همراهی داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس نیز با اشاره به پتانسیل های بالقوه دانشگاه در همه حوزه ها افزود: ما می توانیم داشته های علمی و پژوهشی را به فعلیت مبدل سازیم و در این راستا با همکاری های منطقه ای و فرا منطقه ای گام های بلندی در جهت تقویت تعاملات و ارتباطات خود برداریم.

احسان کامرانی خواستار انعقاد تفاهم نامه همکاری با پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان شد و گفت: باید در این تفاهم نامه کلیه جوانب امر برای استفاده متقابل از انرژی و اندوخته علمی یکدیگر در حوزه دریایی بکار گرفته شود.

وی برگزاری کنفرانس ها و همایش های مشترک ملی و بین الملی را از توانایی های دو موسسه قلمداد کرد و گفت: به برکت آماده بودن پتانسیل لازم، باید زیر ساخت های توسعه نیز به سرعت هموار و شروع حرکت با قدرت و شدت بیشتری از سر گرفته شود.

کامرانی با اشاره به مرز دریایی این استان افزود: علی رغم مرز بزرگ دریایی این استان با دریا، موقعیت استراتژیکی این استان، هم مرز بودن با کشورهای عربی خلیج فارس، و وجود بنادر بزرگ و صنایع بزرگ و تبدیلی هنوز نتوانسته ایم بیش از 30 درصد از ظرفیت دریا بهره برداری کنیم و از مواهب الهی دریا بهره مند شویم.

وی دریا را یک نعمت بزرگ الهی خواند و تاکید کرد: بهره برداری از منابع دریا باید بر اساس استانداردهای لازم با حفظ محیط زیست و احترام به حقوق همه ذینفعان دریا با هدف نرسیدن آسیب به اکولوژی و زیستگاه آبزیان دریایی باشد.

در پایان این دیدار اعضای حاضر به بیان دیدگاه های خود پرداختند و مقرر شد با تشکیل چند کارگروه تخصصی در حوزه دریایی قرار دادهایی در راستای توسعه حوزه های دریا محور منعقد شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1029030

وب گردی

وب گردی