آتش به جان  سه سوله بزرگ مصنوعات چوبی در چهاردانگه افتاد

آتش سوزی سه باب سوله تولید مصنوعات چوبی و انبار مواد اولیه در شهرک صنعتی چهار دانگه با عملیات نفسگیر آتش نشانان مهار و خاموش شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در پی آتش سوزی سه باب سوله و اعلام درخواست آتش نشانان شهرستان چهار دانگه برای اعزام نیروی کمکی از آتش نشانی تهران، ستاد فرماندهی، ساعت ۱۵:۳۵ دقیقه روز گذشته به سرعت نیروهای عملیات ایستگاه ۱۲ را به همراه تانکر آب ایستگاه۸۷ به محل حادثه در شهرک صنعتی چهار دانگه اعزام کرد.

داود قلیزاده معاون منطقه چهار عملیات درباره جزئیات این حادثه گفت: با توجه به اینکه محل حادثه خارج از حوزه استحفاظی آتش‌نشانی تهران است آتش نشانان تهرانی به عنوان نیروی کمکی به محل حادثه که شامل سه باب سوله به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع بود، اعزام شدند.

وی افزود: در هنگام رسیدن نیروها به محل حادثه سه سوله بزرگ کاملا شعله ور بود و جهنمی از آتش و دود از فاصله دور دیده می شد که با بررسی های اولیه معلوم شد، این سوله ها محل تولید و نگهداری انواع مصنوعات چوبی و انبار موادی همچون رنگ و رزین است.

معاون منطقه ۴ عملیات گفت: شعله های آتش در حال سرایت به کارگاه های مجاور آن با کاربری تولید ام دی اف و کابینت نیز بود.

وی افزود: با توجه به قابل اشتعال بودن مواد داخل سوله، آتش نشانان به سرعت عملیات خود را با بکارگیری تجهیزات خاموش کننده و چندین رشته لوله آبدهی از پنج نقطه آغاز کردند و همزمان با خاموش کردن شعله ها، اولویت عملیات را عدم سرایت و گسترش آتش سوزی به سوله های همجوار که مملو از مواد اولیه و مصنوعات چوبی بودند قرار دادند.

قلی زاده تصریح کرد: آتش نشانان با تلاش خود موفق شدند در یک عملیات بزرگ، نفسگیر و همه جانبه، آتش سوزی را مهار و از گسترش آتش سوزی و سرایت آن به اطراف جلوگیری کنند.

وی افزود: خوشبختانه در این حادثه به هیچ یک از کارگران شاغل در سوله و شهروندان آسیبی وارد نشد ودر این عملیات، آتش نشانان پس از لکه گیری و اطمینان از خاموش شدن کامل آتش سوزی به ماموریت خود پایان دادند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029037

وب گردی

وب گردی