دفاع مقدس فرصت بازسازی و شکوفایی انقلاب بود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: امروز بیشتر از گذشته قدر تلاش‌ها و مجاهدت‌های دوران دفاع مقدس را درک می‌کنیم که باعث ایجاد ساختاری مستقل و پشتوانه قدرتمند برای کشور شده است. در حقیقت دفاع مقدس فرصت بازسازی و شکوفایی انقلاب بود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد بوشهر، اسماعیل عبدالهی دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد بوشهر در نشست علمی واحد بوشهر با موضوع شکست حصر آبادان با بیان این‌که باید با برگزاری برنامه‌های فاخر، ذره‌ای از رشادت‌های پیروزمندانه رزمندگان دفاع مقدس را گرامی‌داشت، گفت: باید ضمن زنده نگه داشتن این مجاهدت‌ها، همواره این وقایع غرورانگیز را یادآوری و مایه فخر قرار داد.

عبدالهی با بیان این‌که در خصوص انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و وقایع و حوادثی که دشمنان ایران اسلامی در مدت این ۴۰ سال برای این انقلاب الهی پیش آورده‌اند، می‌توان پرسش‌های عالمانه و متفکرانه‌ای مطرح کرد که پاسخ به آن‌ها می‌تواند برای همه ما و نسل آینده راه‌گشا و گره‌گشا باشد، تصریح کرد: در ابتدا باید به این موضوع که چرا در دنیای معاصر که جامعه ملل و سازمان ملل متحد که پس از جنگ‌های جهانی اول و دوم با هدف و وظیفه مشخص گسترش صلح و امنیت بین‌المللی و نیز پرهیز از جنگ تأسیس شده‌اند، به‌راحتی در مقابل تجاوز به حق حاکمیت مستقل ملت‌ها و به‌ویژه کشور ما سکوت کرده‌اند.

وی با بیان این‌که نبرد میان حق و باطل همیشگی است، ادامه داد: پاسخ بسیار ساده است، انقلاب اسلامی ایران می خواهد حق را ترویج کند درست همانند چیزی که این نهادها برای آن ایجاد شده‌اند با این تفاوت که ایران به دنبال حق واقعی و مبارزه با استکبار است و استکبار مظهر واقعی باطل است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به ابلاغ مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص سیاست‌های کلی قانون گذاری، اذعان کرد: بسیاری از مقررات داخلی و اسناد بین المللی که ایران در دوره قبل از انقلاب به آن پیوسته است، مبنای الهی ندارند و ضمن تعیین تکلیف شدن آن نباید اجازه داد این‌گونه مقررات با رنگ و لعاب زیبای حقوق بشر، ارزش‌های غیرالهی نظام استکبار که در پس آنان است در جامعه نهادینه شود.

دبیر هیئت امنا دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر این‌که دفاع مقدس تلنگری برای تمامی کشورها بود تا آگاه باشند که قدرت منازعه مستقیم و نظامی را با ایران ندارند، تشریح کرد: جنگ تحمیلی با این فرض شروع شد که در مدت کوتاهی انقلاب اسلامی از میان خواهد رفت اما به حول و قوه الهی، قدرت مردمی، علمی و الهی این انقلاب بر همگان آشکار شد.

وی با تأکید بر کلام بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که جنگ تحمیلی را نعمت دانستند، گفت: امروز بیشتر از گذشته قدر تلاش‌ها و مجاهدت‌های دوران دفاع مقدس را درک می‌کنیم که باعث ایجاد ساختاری مستقل و پشتوانه قدرتمند برای کشور شده است. در حقیقت دفاع مقدس فرصت بازسازی و شکوفایی انقلاب بود.

عبدالهی با بیان این‌که باید در میدان مبارزه با باطل حضور فعال داشت، اظهار کرد: بزرگترین کارفرهنگی در دانشگاه حفظ و پاسداشت ارزش‌ها است.

وی افزود: باید متناسب با بیانیه گام دوم انقلاب و با رویکردی جهادی و انقلابی برای رساندن این انقلاب به دست صاحب اصلی آن تلاش کرد.

انتهای پیام

کد خبر: 1029047

وب گردی

وب گردی