شرط تحویل کتاب  به دانش آموزان کمک مالی به مدرسه  است!

مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: کمک به مدارس به عنوان پیش شرط تحویل کتاب‌های درسی غیر قانونی است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بازگشایی مدارس همواره با مشکلات و حاشیه‌هایی رو به رو بوده است از جمله اجبار لباس فرم، ثبت نام مدارس، اخذ وجه از والدین برای کمک به مدرسه و تعداد بسیار زیادی از مشکلات دیگر که والدین را به درد سر می‌اندازد.

اما در سال تحصیلی جدید برخی از مدارس دولتی برای اخذ وجه از والدین که کاملا غیر قانونی است راهبرد‌های جدیدی را اختراع کرده اند یکی از این راهبرد‌ها تحویل ندادن کتاب‌ها به دانش آموزان (کتب‌هایی که پیش‌تر والدین مبلغ آن را پرداخت کرده اند) و اجبار والدین به پرداخت مبلغی مشخص برای کمک به مدرسه به عنوان پیش شرط کتاب‌های درسی روی آورده اند.

یک مدرسه دولتی تمامی والدین را مجبور کرده است که باید مبلغ ۲۵۰ هزار تومان پرداخت کنند تا کتاب‌های فرزندانشان را تحویل دهند و والدین نیز علی رغم تنگنا‌های مالی این ۲۵۰ هزار تومان را پرداخت کرده اند

به عنوان مثال یک مدرسه دولتی تمامی والدین را مجبور کرده است که باید مبلغ ۲۵۰ هزار تومان پرداخت کنند تا کتاب‌های فرزندانشان را تحویل دهند و والدین نیز علی رغم تنگنا‌های مالی این ۲۵۰ هزار تومان را پرداخت کرده اند.

«کمک به مدارس به عنوان پیش شرط تحویل کتاب‌های درسی غیر قانونی است» این پاسخی بود که زهرا مظفر، مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش بیان کرد.

مظفر گفت: قطعا وجه کتاب‌هایی که مربوط به درسشان است باید پرداخت کنند، ولی اینکه از والدین صرفا پول بگیرند برای کمک به مدرسه و برای تحویل کتاب‌های درسی یک کار غیر قانونی است.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت : تاکنون شکایتی در این باره نداشته ایم و اگر هم بوده شکایتی نشده است، ولی این کار غیر قانونی است و در صورت اطلاع یافتن از آن با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی گفت: مبالغ کتب در سایت سازمان پژوهش بسته به نوع پایه تحصیلی از ۱۰ هزار تومان شروع می‌شود.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1029051

وب گردی

وب گردی