فراهم کردن بستر مناسب برای حضور حداکثری دانشجویان در مراسم اربعین

معاون دانشجویی و فرهنگی واحد قزوین فعالیت های این واحد برای برگزاری هرچه بهتر مراسم اربعین را تشریح کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز،بیت الله اکبری معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین درباره برگزاری مراسم اربعین گفت: هرساله تلاش کرده‌ایم از تمام امکانات خود در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در راستای برگزاری هرچه بهتر مراسم اربعین استفاده کنیم.

وی افزود: امسال استقبال از مراسم اربعیم بیشتر و باشکوه‌تر از سال‌های گذشته خواهد شد. همچنین واحد قزوین بسترسازی مناسبی را برای حضور حداکثری دانشجویان این واحد فراهم می کند.

اکبری ادامه داد: تمام اقدامات در راستای عمیق‌تر کردن فرهنگ عاشورایی و تقویت روحیه جهادی دانشگاهیان و حضور گسترده دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در همایش پیاده‌روی اربعین، خدمت‌رسانی به زائران اربعین با راه‌اندازی موکب‌های مختلف در مسیر پیاده‌روی زائران، افزایش معرفت و بصیرت پیرامون قیامی که امام‌حسین(ع) آغازگر آن بود، زنده نگه‌داشتن حماسه حسینی، استفاده از ظرفیت‌ها و تجهیز موکب‌های دانشگاهی صورت می‌گیرد.

وی گفت: ازجمله برنامه‌های امسال می‌توانیم به برگزاری یک هیات مذهبی در دانشگاه و استان قزوین اشاره کنیم که مراسمی پیش از اربعین در این هیات برگزار می‌شود. تعدادی از افراد حاضر در این هیات برای شرکت در پیاده‌روی اربعین اعزام می‌شوند که این کار با حمایت دانشگاه صورت می‌گیرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: ایام اربعین، ایامی است که به دلیل سرازیر شدن سیل عاشقان حسینی به سمت کربلا و پیاده‌روی اربعین، که امکان حضور در کربلا را ندارند، گروهی را هم از این گروه مذهبی به مشهد اعزام می‌کنیم و در آنجا هم مراسم خاصی را خواهیم داشت؛ بنابراین، ما در دو قسمت، هم برای اعزام به کربلا و شرکت دانشجویان در پیاده‌روی در روزهای اربعین و دیگری اعزام به مشهد در این ایام کار می‌کنیم.

اکبری اضافه کرد: حمایت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین هم به صورت مادی و هم به صورت معنوی است و در کنار آن، سعی می‌کنیم عده‌ای از مسئولان هم در کنار دانشجویان در این مراسم قرار گیرند و تلاش می‌کنیم ما هم همراه دانشجویان در حرم امام‌رضا(ع) حضور داشته باشیم و به عزاداری بپردازیم.

وی با اشاره به ثبت نام دانشجویان برای سفر اربعین گفت: ثبت‌نام در صفحه اربعین 98 برای دانشجویانی که قصد دارند در برنامه اربعین امسال شرکت کنند، از اول مهر آغاز شده و اگر تاکنون ثبت‌نام نکرده‌ایند می‌توانند به سامانه http://saghanoor.ir مراجعه کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد قزوین افزود: دانشگاه واحد قزوین برای سهولت کار دانشجویان این واحد، از سال 96 بخشنامه‌ای مبنی‌بر معافیت هزینه مدارک صادر کرده است. دانشگاه آزاد اسلامی خدماتی چون کمک‌هزینه سفر و مرخصی تشویقی به دانشجویان، استادان و کارکنان ارائه می‌دهد و به همین دلیل اعزام گروهی و کاروانی ندارد.

اکبری در پایان خاطر نشان کرد: زائرانی که قصد رفتن به کربلا و حضور در پیاده‌روی اربعین دارند، می‌توانند با دریافت وام از دانشگاه، در قالب هیات‌های عزاداری در این مراسم شرکت کنند. برای سهولت کار، صندوق رفاه دانشجویی، برای دانشجویانی که در ایام اربعین قصد سفر به کربلا را دارند و در سامانه ساجد ثبت‌نام کرده‌اند، وام 10میلیون ریالی قرض‌الحسنه در نظر گرفته که پس از بازگشت، در اقساط 20 ماهه آن را پرداخت خواهند کرد.

منبع: فرهیختگان

انتهای پیام/

کد خبر: 1029059

وب گردی

وب گردی