بازگشت زائران اربعین از مرز مهران دو مرحله‌ای است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: بازگشت زائران اربعین به شهرهای خود از مرز مهران در اربعین امسال دو مرحله‌ای است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، نوراله دلخواه گفت: بر این اساس، از ۲۴ تا ۲۹ مهرماه جاری زائرانی که از پایانه برکت در مرز مهران تصمیم به بازگشت به کشور دارند به صورت مستقیم به محل سکونت خود باز نمی‌گردند.

وی یادآور شد: با هدف کنترل ترافیک بازگشت زائران از مرز مهران و جلوگیری از معطلی آنان، سه پایانه پشتیبان شامل اندیمشک، همدان و کرمانشاه برای انتقال مسافران از مهران به داخل کشور انتخاب شده است و زائران بعد از رسیدن به مرز مهران به یکی از پایانه های این شهرها منتقل می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: پایانه معین همدان، زائران را به مقصد شهرهای قم، ساری، مشهد، گرگان و بجنورد و پایانه اندیمشک نیز زائران را به شهرهای اراک، یزد، شهرکرد، اصفهان و خرم آباد منتقل می‌کند.

دلخواه تاکید کرد: همچنین مسافرانی که از مرز مهران به پایانه مسافری معین کرمانشاه منتقل می‌شوند می‌توانند به مقاصد شهرهای کرج، تهران، تبریز، رشت، سنندج، سمنان و قزوین، ارومیه و اردبیل بلیط تهیه کنند.

وی گفت: به دلیل جذابیت مرز مهران هر ساله در روز اربعین و روزهای بعد از آن در بازگشت زائران به کشور ترافیک شدیدی در مرز مهران ایجاد می‌شود زیرا بسیاری از مسافرانی که از مرزهای چذابه و شلمچه به کربلا رفته‌اند نیز ترجیح می‌دهند از مرز مهران به کشور بازگردند.

وی ادامه داد: بر این اساس ستاد اربعین شرایطی را برای مسافرانی که مرز مهران را برای بازگشت به کشور انتخاب می‌کنند تعیین کرده است تا مشکل ازدحام و معطلی زائران در مرز ایجاد نشود.

گفتنی است؛ مرز بین‌المللی مهران در ۹۵ کیلومتری جنوب غربی شهر ایلام طی سال‌های گذشته به کانون اصلی تردد مرزی ایران و عراق به خصوص مسیر آمد و شد زائران عتبات عالیات ۲ کشور تبدیل شده است.

اکنون و به طور متوسط روزانه ۲۰ هزار نفر مسافر و زائر از مرز بین‌المللی مهران تردد می‌کنند، بسیاری از منابع پیش‌بینی کرده‌اند شمار زائران کنگره اربعین سال جاری تا 5 میلیون نفر افزایش یابد که بر اساس روال سال‌های قبل انتظار می رود همچنان ایلام و مرز مهران انتخاب آنان برای ورود و خروج مرزی باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029065

وب گردی

وب گردی