آزمون مهارت‌های زبان عربی مختص دانشجویان رشته‎‌های علوم انسانی است/ به حد نصاب نرسیدنِ تعداد شرکت کنندگان دلیل تأخیر در برگزاری آزمون

مشاور رئیس دانشگاه در برنامه‌ریزی راهبردی و رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تعداد شرکت‌‌‌کنندگان در آزمون‌‌ مهارت‌‌‌های زبان عربی اندک است و اگر تعداد دانشجویان شرکت‌‌‌کننده در این آزمون به حد نصاب لازم نرسد، بعد از گذشت چند دوره آزمون اشتمال را برگزار می‌‌‌کنیم.

بهروز طهماسب‌کاظمی مشاور رئیس دانشگاه در برنامه‌ریزی راهبردی و رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره دلایل عدم برگزاری آزمون فراگیر ارزیابی مهارت‌‌های زبان عربی (اشتمال) طی 2 ماه گذشته گفت: برگزاری آزمون مهارت‌‌‌‌های زبان عربی هم‌‌‌زمان با آزمون EPT که به صورت ماهانه برگزار می‌‌شود، انجام خواهد شد.

وی تشریح کرد: تعداد شرکت‌‌‌کنندگان در آزمون‌‌ مهارت‌‌‌های زبان عربی اندک است و اگر تعداد دانشجویان شرکت‌‌‌کننده در این آزمون به حد نصاب لازم نرسد بعد از گذشت چند دوره آزمون اشتمال را برگزار می‌‌‌کنیم.

مشاور رئیس دانشگاه در برنامه‌ریزی راهبردی و رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه اظهار کرد: شرکت در آزمون مهارت‌‌‌‌‌های زبان عربی که جایگزینی برای EPT است به عهده خود داوطلب بوده و فقط دانشجویان رشته‌‌های علوم انسانی که امکان شرکت در آزمون EPT را ندارند به تناسب رشته خود می‌‌‌‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

گفتنی است، از سال ۱۳۸۶ آزمون EPT آغاز شده و به صورت منظم در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده‌ است. تا اردیبهشت سال۱۳۹۲، این آزمون به صورت فصلی برگزار می‌شد؛ اما پس از آن هر ماه برگزار می‌شود. در ابتدای برگزاری این آزمون، مدرک آن تنها برای داوطلبان ورود به مقطع دکتری واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد نیاز بود؛ اما مدتی بعد، ارائه این مدرک برای کلیه متقاضیان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی ضروری شد.

با مقایسه آزمون EPT با آزمون بین‌المللی TOEFL، درمی‌‌‌‌‌‌‌‌یابیم که تنها تفاوت آنان این است که آزمون EPT بخش شنیداری و نگارش ندارد. از لحاظ سطحی نیز آزمونEPT با TOEFL دکتری یا همان آزمون زبان عمومی دکتری برابر است. این آزمون ۱۰۰ سؤال دارد که ۳۰ سؤال به درک مطلب، ۳۵ سؤال به لغات و ۳۵ سؤال به گرامر اختصاص داده شده‌است. همچنین توجه کنید که این دسته‌بندی تقریبی است و ممکن است در هر آزمونی تغییر کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029081

وب گردی

وب گردی