فعالیت ۱۰۰۲ بیمارستان در کشور/ ساخت بیمارستان محلی برای شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به وجود ۱۰۰۲ بیمارستان در کشور، گفت: برای شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر بیمارستان‌های محلی ساخته می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، قاسم جان بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت در کنگره تخصصی و سومین کنگره بین‌المللی ساخت بیمارستان مدیریت منابع و تجهیزات پزشکی گفت :۱۰۰۲ بیمارستان در کشور داریم.

وی ادامه داد: ۶۲۴ بیمارستان دولتی در کشور داریم که ۶۲درصد بیمارستان‌های کشور را شامل می شود.

معاون درمان وزیر بهداشت افزود:۴۵درصد بیمارستان‌ها زیر 100 تخت و ۸۰بیمارستان زیر ۶۰ تخت داریم.

جان بابایی گفت:درخصوص ساخت بیمارستان‌ها در کشور گفت:بهتر بود در برخی نقاط به جای بیمارستان مراکز شبانه روزی ایجاد می شد؛ ضمن اینکه متوسط اقامت در بیمارستان‌های کوچک پایین است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی در بیمارستان‌های کوچک بوده است گفت: ۴۰۰ بیمارستان در کشور داریم که زیر ۱۰۰ تخت هستند.

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به سطر بندی تخت‌های بیمارستانی ،گفت: بر اساس این،برای شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت بیمارستان محلی در نظر گرفته‌ایم که با توجه به اینکه ۹۰ درصد خدمات خدمات به مردم به صورت سرپایی و ۱۰درصد به صورت بستری است.

جان بابایی با تاکید بر اینکه باید با توجه به شرایط اقلیمی مناطق مختلف کشور بیمارستان ایجاد کنیم، گفت: در برخی از شهرها به ازای هر یک نفر۵ میلیون تومان سرمایه‌گذاری در بیمارستان ها صورت گرفته است؛ضمن اینکه بیمارستانها ی کوچک در بخش دولتی ضررده و در بخش خصوصی سودده هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029106

وب گردی

وب گردی