حمایت صد میلیاردی از  نوآوری علوم انسانی

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری درباره حمایت صد میلیارد ریالی برای ایجاد و توسعه پارک علم و فناوری دانشگاه علامه طباطبایی با محوریت رونق زیست بوم نوآوری حوزه علوم انسانی گفت: این حمایت برای توسعه کار فناورانه و نوآورانه در حوزه علوم انسانی تخصیص خواهد یافت.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در مراسم افتتاح ساختمان شماره 2 مرکز رشد و نوآوری علوم انسانی با اشاره به اهمیت علوم انسانی در توسعه زیست بوم اقتصاد دانش بنیان گفت: کارآفرینی و نوآوری در دانشگاه‌های علوم انسانی یک شاخصه مهم پیشرفت به شمار می‌رود. تلاش می‌کنیم تا گستره نفوذ علوم انسانی در شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها افزایش یابد.

ستاری درباره حمایت صد میلیارد ریالی برای ایجاد و توسعه پارک علم و فناوری دانشگاه علامه طباطبایی با محوریت رونق زیست بوم نوآوری حوزه علوم انسانی گفت: این حمایت برای توسعه کار فناورانه و نوآورانه در حوزه علوم انسانی تخصیص خواهد یافت. حوزه علوم شناختی و علوم انسانی ایده‌های نوآوری بسیار زیادی وجود دارد که نتایج و خروجی‌های آن در حوزه سلامت نمایان شده است و سرمایه گذاری بخش خصوصی در کنار هدایت و حمایت جوانان دانش آموخته و خلاق به سوی استارت‌آپ‌های این حوزه می‌تواند ضمن خلق ارزش افزوده درخور توجه، میزان قابل توجهی اشتغال به ارمغان بیاورد.

رئیس ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان به چالش‌‌های موجود برای ورود علوم انسانی به عرصه کارآفرینی اشاره کرد و افزود: علوم انسانی اگرچه در ورود به عرصه کارآفرینی با چالش‌هایی مواجه بوده، اما حوزه بسیار مهمی در اقتصاد دانش بنیان به شمار می‌رود. روح کارآفرینی با حضور علوم انسانی تجلی و معنا پیدا می‌کند. در بسیاری از حوزه‌ها، علوم انسانی هسته اصلی کار نوآورانه به حساب می‌آید.

ستاری به تلاش‌های زیرساختی و حمایت‌ها برای پررنگ شدن نقش علوم انسانی در حوزه اقتصاد دانش بنیان اشاره کرد و گفت: اکنون استارت‌آپ‌های مختلفی در حوزه‌های تامین نیروی انسانی، گردشگری و بازی به طور جدی فعالیت می‌کنند. یکی از کارکردهای علوم انسانی در استارت‌آپ‌ها مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته است و به طور جدی به دنبال این هستیم به کمک علوم انسانی در حوزه این استارت‌آپ‌ها اتفاقات خوبی بیفتد.

ستاری به گام‌های پیموده شده برای نقش آفرین ساختن علوم انسانی در حوزه کارآفرینی اشاره کرد و افزود: مرکز نوآوری علوم انسانی از چند سال پیش گام‌های اولیه خود را آغاز کرده و اکنون به همت رئیس دانشگاه و دیگر همکاران، هسته اصلی نوآوری در دل دانشگاه شکل گرفته است. امیدواریم این کار پیشرو همچنان ادامه پیدا کند ما نیز وظیف خود می‌دانیم از این مسیر حمایت کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، افتتاح آزمایشگاه تحقیقاتی علوم شناختی در دانشگاه علامه را هم راستا با گام جدیدی که در دانشگاه‌های علوم انسانی اتفاق می‌افتد، دانست و گفت: پیش‌تر، عمده تمرکز دانشگاه‌های علوم شناختی در حوزه‌های مهندسی بود اما اکنون تعامل میان این دو بخش بیشتر شده و دانشکاه علامه در مسیر تعامل با علوم و فناوری‌های شناختی گام تازه‌ای برداشته است.

رئیس ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی گفت: توسعه علوم شناختی به سرعت در حال پیشرفت است و بیش از 500هزار متر مربع را در دانشگاه‌ها و اطراف آن برای توسعه این حوزه اختصاص دادیم.

ستاری حضور و استقبال بخش خصوصی ازنوآوری و فناوری را فرصتی برای توسعه زیست بوم کارآفرینی و نوآوری دانست و ادامه داد: ماحصل آن را در توسعه زیست بوم کارآفرینی و نوآوری در پهنه شهری و ظهور کارخانه‌های نوآوری و ناحیه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های نوآوری به ویژه پیرامون دانشگاه‌ها شاهد هستیم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: در حوزه علوم شناختی و علوم انسانی ایده‌های نوآوری بسیار زیادی وجود دارد که نتایج و خروجی‌های آن در حوزه سلامت نمایان شده است و سرمایه گذاری بخش خصوصی در کنار هدایت و حمایت جوانان دانش آموخته و خلاق به سوی استارت‌آپ‌های این حوزه می‌تواند ضمن خلق ارزش افزوده درخور توجه، میزان قابل توجهی اشتغال به ارمغان بیاورد.

ستاری افزود: لازم است در حوزه‌هایی که طی چند سال گذشته به موفقیت دست یافته‌ایم، تمرکز بیشتری داشته باشیم و با حرکت در این مسیر، رشد قابل توجهی را در کسب و کارهای دانش بنیان و استارت‌آپ‌ حوزه علوم انسانی شاهد باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029114

وب گردی

وب گردی