موزه دفاع مقدس تهران راه‌اندازی شود

عضو شورای شهر تهران با اشاره به ضرورت راه‌اندازی موزه دفاع مقدس تهران گفت:‌ زنان و کودکان نقش مهمی در دوران جنگ تحمیلی داشتند و باید این موضوع در المان‌های شهری دیده شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، احمد مسجدجامعی در تذکری در صحن شورای شهر گفت: از معاون شهردار آقای مظاهریان تقاضا دارم که تذکرات را پیگیری کنند و در مورد خیابانی به نام شهید علیرضا خواجه‌نوری پیش از این نام شهید برداشته شده بود که در تهران‌گردی با آن برخورد کردیم و از آنجایی که ساحت مقدس شهدا بر کسی پوشیده نیست جا دارد جهت رفع این موضوعات اقدام شود.

وی در ادامه به برنامه‌های تهران‌گردی خود اشاره کرد و گفت: سطح کارهای شهری در حوزه دفاع مقدس باید کیفی‌تر باشد ایجاد موزه دفاع مقدس تهران ضرورت دارد چرا که تهران 20 هزار شهید داشته و بانوان و کودکان نیز نقش پررنگی داشته‌اند.

عضو شورای شهر تهران گفت:‌تهران 4 دوره بمباران و موشک‌باران شده و در یکی از موشک‌باران‌ها در نوروز 67 بیش از 60 نقطه پایتخت مورد حمله قرار گرفت که وزارت راه اطلس آن را با کمک دانشگاه شهید بهشتی تهیه کرده و کار بزرگی است.

مسجدجامعی گفت: در تهران‌گردی‌های خود مشاهده کردم که مناطقی همچون پشت بازارچه شهرستانی در منطقه 13 جمعی از کودکان در خانه‌ای در نوروز میهمانی بودند که موشک‌باران سبب شهادت آنها شد چنین موارد مشابهی در نازی‌آباد و خیابان شیخ‌هادی وجود دارد که جا دارد نماد و المان‌های شهری در این زمینه در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029116

وب گردی

وب گردی