حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در نمایشگاه فناوری های برتر چین

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در نمایشگاه فناوری های برتر چین (CHTF) خبر داد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، پرویز کرمی با اشاره به حضور یک هیات تجاری در چین گفت: با حمایت مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی، یک هیات بلندپایه تجاری و فناوری ایرانی 19 تا 23 آبان ماه سال جاری به ریاست معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به کشور چین سفر می‌کنند تا شرایط همکاری‌ها و تعاملات بین دو کشور را بررسی کنند.

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری افزود: این هیات تجاری و فناوری که متشکل از نمایندگان شرکت‌های دانش بنیان است، در این سفر با شرکت‌های متناظر چینی دیدارهای دو جانبه داشته و نشست‌های رو در رو برگزار می‌کنند.

دبیر ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان در ادامه اهداف این سفر را مورد توجه قرار داد و گفت: این سفر با هدف بازارسازی و صادرات برای محصولات دانش بنیان" ایران ساخت" در فراسوی مرزها انجام می‌شود.

کرمی در ادامه تصریح کرد: با توجه به رویکرد معاونت علمی و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی برای کمک به صادرات محصولات دانش‌بنیان "ایران ساخت" و ایجاد و تقویت برندهای ایرانی، یک هیات تجاری به ریاست معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و جمعی از مدیران شرکت‌های دانش بنیان با حمایت مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی به کشور چین اعزام می‌شود.

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری درباره برنامه این سفر فناوری تجاری گفت: بازدید از نمایشگاه فن فناوری‌های برتر چین (CHTF) یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این سفر است. این نمایشگاه بزرگترین و با نفوذترین نمایشگاه علمی و فن آوری در زمینه‌های مختلف مانند نسل جدید فناوری اطلاعات، سوخت و انرژی‌های جدید سیستم‌های الکترونیک، زیست فناوری، حفاظت از محیط زیست است.

دبیر ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان افزود: حضور شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در این نمایشگاه معتبر جهانی کمک موثری در معرفی محصولات و توانمندی‌های ایران به جهان است. محصولاتی که می‌توانند یک بازار جهانی و مقبول داشته باشند.

کرمی با بیان اینکه این نمایشگاه هر ساله به میزبانی مشترک وزارتخانه‌ها و کمیسیون‌های‌‌ دولتی چین و شهرداری شهر شنزن در این شهر برگزار می‌شود، گفت: این نمایشگاه بعد از سال‌ها توسعه و پیشرفت به یکی از مهمترین رویدادهای فن آوری در جهان مبدل شده و نقش مهمی در ارتقاء همکاری‌ها و مبادلات علمی، اقتصادی و تکنولوژیکی میان کشورهای مختلف دنیا ایفا می‌کند.

وی درباره محورهای این نمایشگاه اظهار کرد: فناوری اطلاعات و ارتباطات، انرژی‌های جدید، سیستم‌های الکترونیک و اپتوالکترونیک و صفحه نمایش‌های لمسی از جمله محورهای اصلی این نمایشگاه بین المللی است.

دبیر ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به دیگر اهداف اعزام شرکت‌های تجاری ایرانی به چین گفت: از دیگر اهداف اعزام این شرکت‌ها به چین به مواردی چون شرکت در نشست‌های تجاری رو در رو با شرکت‌های چینی در شانگهای و شنزن، بازدید از پارک صنعتی سوژو، ایجاد پاویون ملی ایران و بازدید از نمایشگاه فناوری‌های پیشرفته چین اشاره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029118

وب گردی

وب گردی