کتاب تخصصی شیمی توسط هیأت علمی واحد کرج به زبان انگلیسی چاپ شد

عضو هیأت علمی دانشکده علوم دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج کتاب تخصصی در رشته شیمی با عنوان «Iron (III) Phosphate, Production and Their Uses in Organic Synthesis» را به زبان انگلیسی به چاپ رساند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از کرج، فرحناز کارگر بهبهانی از اعضای هیأت علمی دانشکده علوم واحد کرج که از سال 1378 با این دانشگاه بصورت تمام وقت همکاری دارد، کتاب تخصصی خود را در زمینه شیمی با عنوان تولید نمک آهن III و کاربردهای آن در سنتر ترکیبات آلی به چاپ رساند.

وی که دانش آموخته دکترای شیمی آلی از دانشگاه الزهرا می باشد تا کنون بیش از 80 مقاله در زمینه های تخصصی رشته شیمی ارائه نموده که اکثر آنها ISI هستند. همچنین کتاب شیمی و تکنولوژی چرم که در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد تدریس می شود نیز تالیف کرده اند.

کارگر بهبهانی با بیان اینکه تالیف این کتاب در حدود 5 سال به طول انجامیده است؛ گفت: این کتاب بر پایه نتایج به دست آمده از تحقیقات دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی شیمی است که شامل یک بازه 15 ساله تحقیقاتی بوده که با گردآوری نتایج، مشاهدات و بیان روش های تحقیقاتی، مجموعه ای ارزشمند برای استفاده دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای شیمی فراهم شده است.

وی با اشاره به محتوای تخصصی این کتاب، مطالعه آن را به دانشجویان رشته شیمی به خصوص مقاطع ارشد و دکتری توصیه کرد و گفت: مطالعه این کتاب می تواند کمک بزرگی به منظور بهره گیری بیشتر از تجربیات و دستاوردهای تحقیقی و پژوهشی سایر دانش آموختگان این رشته و نیز استفاده آن در صنایع تولید مواد شیمیایی و دارویی با بهره گیری از روش های سنتزی سازگار با محیط زیست باشد.

بهبهانی همچنین خطاب به دانشجویان بویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی گفت: برای دستیابی به کارایی بیشتر آنچه که در دانشگاه می آموزید، می بایست همواره خود را به علم روز مجهز نمایید؛ از این رو نیاز به مطالعه و پژوهش باید بیش از پیش در برنامه های آموزشی و مطالعاتی شما گنجانده شود.

کد خبر: 1029121

وب گردی

وب گردی