ارکستر «سوگ آزادی» با سازهای ایرانی/ تعزیه خوانی تکیه دولت احیا می‌شود

معاون فرهنگی و گردشگری شرکت نوسازی عباس آباد تهران ازاجرای ویژه برنامه نمایشی – موسیقایی «سوگ آزادگی» به آهنگسازی فردین خلعتبری و کارگردانی مجید خسروآبادی در این منطقه از روز 13 مهر ماه خبرداد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از امور رسانه‌ای پروژه سوگ آزادگی، مجتبی خشایارفرد معاون فرهنگی و گردشگری شرکت نوسازی عباس آباد در توضیح این پروژه بیان کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام گرفته در روزهای 13 تا 22 مهرماه 98 پروژه نمایشی – موسیقایی «سوگ آزادگی» به کارگردانی مجید خسروآبادی و آهنگسازی فردین خلعتبری به میزبانی منطقه فرهنگی هنری عباس آباد در بوستان «آب و آتش» تهران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این پروژه در قالب مجلس شبیه خوانی «حربن یزید ریاحی» براساس نسخه مشهور و معتبر «میرعزا» از معتبرترین نسخه نویسان تعزیه در ایران اجرا می‌شود که به اعتقاد من با توجه به طراحی و پشتیبانی فنی که برای اجرای پروژه در نظر گرفته شده، مخاطبان شاهد یکی از بزرگترین و باشکوه ترین پروژه های طراحی شده با استفاده از نشانه های مجالس شبیه خوانی در ایران خواهند بود.

خشایار فرد گفت: حضور 10 بازیگر اصلی به همراه 60 هنرور به علاوه جلوه های ویژه نمایشی که برای این کار تدارک دیده شده حجم پیش تولید کار را برای طراحان و برگزارکنندگان پروژه بسیار سنگین کرد. این در حالی است که برای ساخت موسیقی پروژه نیز ما با بهره‌مندی از حضور فردین خلعتبری به عنوان یکی ازبرترین آهنگسازان کشورمان فضای متفاوتی را پیش روی مخاطب قرار خواهد داد که به اعتقاد من می‌تواند دربرگیرنده ویژگی های متفاوتی در این قالب‌های نمایشی باشد.

معاون فرهنگی و گردشگری شرکت نوسازی عباس آباد با اشاره به حضور یک ارکستر متشکل از نوازندگان سازهای ایرانی اظهار کرد: خلعتبری برای آهنگسازی این پروژه نمایشی – موسیقایی که زمان اجرای آن 90 دقیقه خواهد بود، بیش از 53 قطعه را به صورت مجزا آهنگسازی کرده است. ضمن اینکه حین اجرای پروژه گروهی از نوازندگان سازهای ایرانی به صورت زنده بخش اجرای موسیقی را به عهده خواهند داشت.

وی در پایان گفت: تمام تلاش معاونت فرهنگی و گردشگری شرکت نوسازی عباس آباد بر این بوده تا یک پروژه نمایشی – موسیقایی با تکیه و بهره‌گیری از اصالت تعزیه ایرانی به عنوان یک گونه بسیار مهم و ارزشمند نمایش در ایران که مخاطبان فراوانی دارد پیش روی شهروندان قرار گیرد و امیدوارم مخاطبان و کارشناسان حوزه نمایش و موسیقی نیز با تماشای این پروژه از کاری که انجام گرفته راضی باشند.

گفتنی است پروژه نمایشی – موسیقایی «سوگ آزادگی» به کارگردانی مجید خسروآبادی و آهنگسازی فردین خلعتبری ساعت 18:30 روزهای 13 تا 22 مهرماه به مدت زمان 90 دقیقه به میزبانی معاونت فرهنگی گردشگری شرکت نوسازی عباس آباد میزبان مخاطبان خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029126

وب گردی

وب گردی