اولین استارتاپ صنعت کفش و چرم کشور آذرماه امسال برگزار خواهد شد

رئیس امور اقتصادی دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری واحد تبریز از راه‌اندازی رشته تخصصی کفش و چرم در این واحد دانشگاهی خبر داد.

صمد عالی رئیس امور اقتصادی دانش بنیان و سرمایه گذاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره جزئیات فعالیت‌های این واحد در حوزه صنعت چرم اظهار کرد: تاکنون، 6 چالش عمده در حوزه صنعت چرم و کفش شناسایی شده است؛ همچنین 600 زمینه پژوهشی در این حوزه شناسایی شده که قابلیت پوشش 7 هزار پایان نامه و رساله را دارد. اصلی ترین چالش‌های شناسایی شده شامل تامین مواد اولیه، تامین ماشین آلات و موضوعات بازاریابی و فروش می‌شود.

وی افزود: راه اندازی مرکز تحقیقات چرم و کفش نیز از دیگر برنامه‌های واحد تبریز خواهد بود؛ با راه اندازی این مرکز، خدماتی مانند طراحی کفش، بازاریابی، فروش و قالب سازی ارائه خواهد شد. تاسیس سرای نوآوری چرم و کفش نیز با هدف انجام فعالیت‌های تخصصی، در دستور کار واحد تبریز قرار دارد.

عالی ادامه داد: آذرماه امسال اولین استارتاپ صنعت چرم و کفش کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با همکاری شهرک های صنعتی و اتحادیه صنعت کفش و چرم برگزار خواهد شد تا ایده ها و طرح های نوآورانه شناسایی و تجاری سازی شوند.

رئیس امور اقتصاد دانش بنیان و سرمایه گذاری واحد تبریز با بیان این که فعالیت‌ها در حوزه صنعت چرم و کفش منجر به درآمدزایی برای واحد خواهد شد، گفت: سرمایه گذاری روی ایده‌های نوآورانه ارائه شده در استارتاپ صنعت کفش و چرم، موجب درآمدزایی برای دانشگاه و دوری از وابستگی به شهریه دانشجویان خواهد شد. همچنین راه‌اندازی مرکز تحقیقات کفش و چرم نیز، درآمدزایی خوبی به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به فعالیت دفتر چرم شهر تبریز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز تصریح کرد: دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای انجام کارهای پایان‌نامه و رساله خود می‌توانند به این دفتر مراجعه کنند. استادان نیز می توانند با مراجعه به این دفتر، با چالش‌های حوزه صنعت چرم آشنا شوند و فعالیت های پژوهشی خود را انجام دهند.

عالی از راه اندازی رشته کفش و چرم در واحد تبریز خبر داد و اضافه کرد: برای این موضوع مطالعات زیادی روی دانشگاه های کشور ترکیه انجام شده و سرفصل های آن بررسی شده است. راه‌اندازی رشته کفش و چرم در مقطع کارشناسی خواهد بود که به دنبال اخذ مجوزهای آن هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029139

وب گردی

وب گردی