توجه به مباحث تربیتی و فرهنگی مهم ترین محور ارتقاء کیفیت در مدارس سما است

معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: توجه به مباحث تربیتی و فرهنگی جزء مهم ترین محورهای ارتقاء کیفیت در مدارس سماست.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، سید محمد بطحایی معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه بازدید از مدارس سمای زنجان، گفت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر مهارت محور بودن آموزش ها در مدارس و دانشگاه ها، دانشگاه آزاد اسلامی نیز آموزش مهارت های مختلف را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با تأکید بر لزوم مهارت محور بودن آموزش های دانشگاه آزاد اسلامی و آماده کردن دانشجویان برای ورود به بازار کار افزود: برآوردن انتظارات جامعه و خانواده ها برای ارتقای کیفیت از اهداف دانشگاه آزاد اسلامی است.

معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در بیان وضعیت مدارس سما گفت: وضعیت مدارس سما نسبت به مدارس غیر انتفاعی کشور از لحاظ زیر ساخت های سخت افزاری جزء مدارس ممتاز کشور است.

وی تصریح کرد: این مدارس از لحاظ کیفی نیاز به کار بیشتری دارد و برنامه‌هایی که برای سال آینده طراحی شده عمدتاً در راستای ارتقاء کیفیت آموزشی در مدارس سما خواهد بود.

بطحایی اظهار کرد: مدارس سما می تواند رتبه خیلی بالاتری را در حوزه کیفیت و مقبولیت اجتماعی کسب کند و امیدوارم که با برنامه های در دست اجرا این اتفاق به زودی محقق شود.

وی افزود: در حوزه مدارس سما با توجه به سیاست گذاری هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، از حیث کمی اصراری به گسترش مدارس سما وجود ندارد و تمام تلاش ما معطوف به ارتقاء کیفیت خواهد بود.

معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با لزوم توجه به شاخص های فرهنگی و تربیتی در مدارس سما، گفت: از مهم ترین برنامه های مدارس سما به عنوان یکی از قدیمی ترین مدارس غیردولتی در کشور و همچنین به عنوان مدارسی که صرفاً با هدف منافع اقتصادی تأسیس نشده، توجه به مباحث تربیتی و فرهنگی است که جزء مهم ترین محورهای ارتقاء کیفیت در این مدارس است.

مهندس بطحایی ادامه داد: مأموریتی که مدارس سما برای خود متصور است، ارتقای آموزش های فرهنگی و تربیتی و دستیابی به اهداف پرورشی در راستای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

به گفته بطحایی، دانش آموزان مدارس سما بعد از فارغ التحصیلی باید حداقل یک مهارت را فرا گرفته باشند و علاوه بر دروس رسمی گواهینامه معتبر در یکی از زمینه های مورد علاقه خود را دریافت کنند تا دانش آموزان با آشنایی بیشتر نسبت به مشاغل مختلف وارد حوزه اشتغال شوند.

وی در پایان اظهار داشت: سازمان سما تاکنون 720 مدرسه و 120 آموزشکده فنی و حرفه ای، در کشور را تحت پوشش قرار داده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029141

وب گردی

وب گردی