سیگار بی خطر هم قاتل شد

آمار کشته شدگان ایالات متحده در اثر بیماری های ناشی از سیگارهای الکترونیکی به 12 نفر رسید.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مقامات بهداشت آمریکایی اعلام کردند، دوازده نفر در ایالات متحده در اثر بیماری که به سبب استفاده از سیگارهای تبخیری یا الکترونیکی مبتلا شدند، جان خود را از دست داده اند. این مقامات همچنین از گزارش 805 مورد آسیب ریه در ارتباط با مصرف سیگار الکترونیکی خبر دادند.

آخرین تلفات توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا گزارش شده که می گوید ماده خاصی که باعث بروز این بیماری ها می شود، هنوز شناسایی نشده است.

با این حال بیشتر بیماران سابقه استفاده از محصولات سیگار الکترونیکی حاوی THC که ترکیب اصلی روانگردان در حشیش است را گزارش کرده اند.

تصور می شود که انفجار موارد بیماری ریوی با کارتریج هایی آلوده و مسمومی که در بازار سیاه خریداری شده، مرتبط باشد.

CDC (Centers for Disease Control and Prevention ) گفت که این 12 مرگ در 10 ایالت، از کالیفرنیا تا فلوریدا رخ داده؛ در حالی که 805 مورد تایید شده با احتمال آسیب ریه ناشی از تبخال توسط 46 ایالت و جزایر ویرجین ایالات متحده تاکنون گزارش شده است.

اولین مرگ ناشی از این بیماری در ماه آگوست سال جاری گزارش شد. مدیران صنعت دخانیات به دنبال این هستند تا عاملی را که سبب نگرانی دولت ها شده است یافته و جلوی آن را بگیرند تا محصولی که به عنوان آینده این صنعت تلقی می شود، آسیب ندیده و مورد هدف قرار نگیرد.

رشد سریع صنعت vaping در جهان، که با اقبال بسیار نوجوانان و افزایش مصرف جوانان مواجه شده، نگرانی مردم، والدین و مسئولان دولت های مختلف را در پی داشته است.

طی سه هفته گذشته، هندوستان و ایالت ماساچوست ایالات متحده فروش سیگار الکترونیکی را ممنوع اعلام کرده اند. دو ایالت نیویورک و میشیگان نیز فروش و استفاده از سیگارهای الکترونیکی طعم دار شده را ممنوع کردند.

مقامات بهداشت مالزی نیز روز سه شنبه اعلام کردند، قصد دارند مقررات سختگیرانه ای در مورد فروش و استفاده از سیگارهای الکترونیکی و بخارات را پیشنهاد دهند، زیرا اکثر کشورها در سراسر جهان برای ممنوع کردن وسایلی که با مرگ و اعتیاد جوانان ارتباط داشته باشد ، در حال حرکت هستند.

مطالعات بیشتری نشان داده اند که سیگارهای ویپ / الکترونیکی به طور فزاینده ای برای سلامتی انسان مضر هستند. علاوه بر این هنوز هم ثابت نشده است که ویپ ها / سیگار الکترونیکی یک روش مؤثر برای ترک سیگار باشند.

ممنوعیت مایعات بخارساز حاوی نیکوتین، از نوامبر 2015 مطرح شده است با این حال، براساس داده های« Euromonitor International »، بازار جهانی سیگار الکترونیکی 15.7 میلیارد دلار در سال 2018 ارزش داشته است و پیش بینی می شود در سال 2023 این میزان بیش از دو برابر شده و به 40 میلیارد دلار برسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029154

وب گردی

وب گردی