بیشتر راه بروید تا بهتر بخوابید

سه‌شنبه 9 مهر 1398 - 17:52
کد مطلب: 1029158
راه رفتن

تحقیق جدید نشان داده که اگر می خواهید خواب بهتر و باکیفیت بیشتری داشته باشید، بهتر است که یک مایل در هفته بیشتر راه بروید.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مطالعه جدید محققان در دانشگاه « برندیس »نشان می دهد که پیاده روی بیشتر ممکن است خواب بهتری را در پی داشته باشد.

در حالی که تحقیقات قبلی نقش ورزش زیاد و تأثیر آن بر خواب را بررسی کرده بودند اما این اولین بار است که به صورت علمی بررسی شده که پیاده روی روزانه چه ارتباطی با خواب در بزرگسالان بین 30 تا 60 سال دارد.

برای این مطالعه، محققان از 59 نفر با میانگین سنی 49 سال ثبت نام کرده و از آنها خواستند که طی چهار هفته هر روز 2،000 قدم اضافی - تقریباً برابر با یک مایل بردارند. شرکت کنندگان برای پیگیری فعالیت خود Fitbits پوشیدند.

Fitbit ، Inc یک شرکت آمریکایی است که محصولات ردیاب فعالیت و دستگاه های فن آوری پوشیدنی با قابلیت استفاده از بی سیم تولید می کند. این لباس ها قادرند تا داده هایی مانند تعداد قدم های طی شده، ضربان قلب، کیفیت خواب، مراحل صعود و سایر معیارهای شخصی را که در تناسب اندام درگیر هستند، اندازه گیری می کنند.

«آلیشیا ان. سالیوان بیسون»، سرتیم این مطالعه و دکترای روانشناسی دانشگاه برندیس می گوید: افراد میانسال یا مسن همیشه قادر به انجام ورزش های پرتحرک نیستند در نتیجه این گروه های سنی احتمالاً خواب کمی هم خواهند داشت. بنابراین خواستیم ببینیم که آیا امکان دارد که چیزی مانند راه رفتن بتواند در این روند تغییری ایجاد کند.

افرادی که در طول یک ماه تحقیق قدم های بیشتری برداشته بودند، کیفیت خواب خود را بهتر از افراد کم فعال ارزیابی کردند.

در همین راستا زنان گزارش کردند که از کیفیت خواب بهتری نسبت به کیفیت خواب مردان برخوردار شده اند. البته بیسون می گوید تحقیقات بیشتری برای درک چرایی این تفاوت لازم است.

شرکت کنندگان در مقایسه با روزهایی که فعالیت کمتری داشتند، اعلام کرده بودند که در روزهایی که بیشتر قدم می زنند طولانی تر و بهتر می خوابند.

بین 50 تا 70 میلیون بزرگسال در جهان از اختلال خواب رنج می برند. بیش از نه میلیون بزرگسال بالای 30 سال برای خوابیدن به مواد مخدر تکیه می کنند، حتی ممکن است که برخی از این داروها با اعتیاد، سرطان و سایر اثرات منفی سلامت مرتبط باشند.

توصیه ها برای افزایش مراحل روزانه می تواند روشی مناسب برای بهبود خواب باشد، زیرا اکثر آمریکایی ها دارای ردیاب تناسب اندام یا تلفن هوشمند با قابلیت اندازه گیری مراحل هستند.

انتهای پیام/

159 / 159

نظرات

1- لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران و مغایر با قوانین کشور منتشر نمی‌شود.
3- نظرات پس از تایید منتشر می‌شود.

ایسکاTV

اخبار پر بازدید

آخرین اخبار