طرز فکرتان را درباره استرس تغییر دهید

اگر می خواهید که با استرس مقابله کنید، بهترین راه این است که طرز فکر خود را درباره آن تغییر دهید.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، ما تمایل داریم تا به استرس همیشه به عنوان یک چیز بد فکر کنیم. عاملی که بر سلامتی و بهترزندگی کردن ما تأثیر می گذارد. اما سوالی که محققان را درگیر کرده این است که آیا این حس همیشه این طور است؟

«بریجیت هارد»، استادیار روانشناسی و علوم اعصاب دانشگاه دوک در این باره می گوید: نحوه تفکر در مورد استرس، تفاوت زیادی در نحوه تأثیر این حس در ما ایجاد می کند. رد کردن ایده های منفی در مورد استرس، می تواند اثرات مضر آن را کاهش دهد.

طی چندین دهه به همه گفته شده که استرس برای وجود ما بسیار بد است. این حس برای سلامتی و حتی عملکرد کاری ما مضر است و البته یک دلیل خوب برای باور این حقیقت وجود دارد. شواهد علمی زیادی وجود دارد که نشان می دهد استرس می تواند بد باشد.

هارد می گوید: این نظریه در حالی همه گیر شده است که برخی از تحقیقات جدید نشان می دهد ما تصویر کاملی از نحوه عملکرد استرس و چگونگی مدیریت بهتر آن نداریم. ما می توانیم از استرس خود استفاده بهینه کنیم.

این حس نیرویی خدادادی است به انسان هم برای این که به ما نیرو ببخشد و هم اطلاع دهد وقت آن رسیده تا از این طریق از خود حمایت کرده و در موارد خطر و خاص از آن برای حفظ امنیت استفاده کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029160

وب گردی

وب گردی