مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور در 10 مهر

«تجربه‌های جهانی مهارت‌آموزی دانشجویان، ارائه زبان عربی با لهجه عراقی توسط دانشگاه آزاد برای عموم مردم و  ورود 898 دانشمند جهانی به کشور در نیمه اول سال» از جمله مهم‌ترین عناوین امروز روزنامه‌های دانشگاهی کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌‌های فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

مهم‌ترین عناوین روزنامه فرهیختگان در دهم مهرماه به شرح زیر است:

تجربه‌های جهانی مهارت‌آموزی دانشجویان

خبرنگار روزنامه فرهیختگان در این عنوان، تجربه‌های بورسیه صنعتی دانشجویان در دانشگاه‌های جهان را بررسی کرده است. ارتباط صنعتی برای دانشجویان مدیریت کسب‌وکار به‌عنوان مدلی مفید و قابل‌استفاده در حال ظهور است که شکاف میان تحقیق آکادمیک دانشکده‌های علمی کسب‌وکاری و نیازهای دانشی برای مدیران عملیاتی را به هم وصل می‌کند. درواقع، دوره‌های کارورزی در دانشجویان، آنها را آماده ورود به بازار کار و صنعت می‌کند. شاید برایتان جالب باشد بدانید بسیاری از دانشجویان در دنیا از طرح کارورزی وارد حوزه کسب‌وکار می‌شوند. دوره‌های کارورزی فرصت‌هایی را برای شرکت‌ها ایجاد می‌کنند تا از افرادی کاربلد و ماهر در حوزه‌های مختلف خود استفاده کنند. کارورزی در دنیا، بورس مهندسی صنعتی، انواع دوره‌های کارورزی، کارورزی‌های دانشگاهی، رقابتی واقعی، فرصتی طلایی پیش‌روی دانشجویان ژاپنی و تجربه آلمانی‌ها از جمله عناوینی است که خبرنگار این روزنامه به طور مفصل به آن‌ها پرداخته است.

جوانان را با ارزش‌های دفاع مقدس‌ آشنا کنیم

محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با عنوان «دفاع همچنان باقی است» به بیان ارزش‌های دفاع مقدس پرداخت. وی با درود به روح مطهر امام خمینی(ره) و ارواح پاک شهدا به‌ویژه شهدای دفاع مقدس و آرزوی طول عمر با عزت برای مقام معظم رهبری که در ظلمت‌کده جهانی تنها چراغدار و راهبر هستند، گفت: «رهبر معظم انقلاب امید را در دل مستضعفان جهان زنده کردند وان‌شاءالله به دست با برکت‌شان پرچم انقلاب اسلامی به دست امام زمان(عج) برسد.»

ارائه زبان عربی با لهجه عراقی توسط دانشگاه آزاد برای عموم مردم

محمدرضا کشاورزی رئیس واحد الکترونیکی در این عنوان روزنامه فرهیختگان اعلام کرد: عضوی از خانواده کوچک دانشگاه آزاد اسلامی که در این ایام برای تسهیل و ارائه خدمات برای زائران دانشجو و استادان برنامه‌ریزی کرده است، برای اینکه در این اربعین سهمی برای زائران داشته باشیم، یک برنامه آموزشی زبان عربی ویژه اربعین طراحی کرده‌ایم که استادان عرب‌زبان در آن به آموزش می‌پردازند که در برنامه‌های زمانی مختلف به صورت فشرده، غیرفشرده و مفصل این طرح را اجرا کرده‌ایم.

در واقع ما با این طرح برای افرادی که در این سفر حضور دارند، آمادگی ایجاد می‌کنیم که توانایی استفاده از زبان عربی با لهجه عراقی را به دست بیاورند و مثل خیلی از امور دیگر که نیاز به وقت، مکان و زمان دارد، به عقب نیفتد و با کمبود وقت و سرکلاس رفتن و در دسترس نبودن برخی شرایط دیگر این توانایی را از خود دریغ نکنیم. این آموزش به‌صورت مجازی اجرا خواهد شد و همه افرادی که می‌خواهند در این سفر حضور داشته باشند، زمانی که می‌توانند در این دوره شرکت کنند، وارد پایگاه اطلاع‌رسانی واحد الکترونیکی می‌شوند و از آن استفاده خواهند کرد.

مهم‌ترین عناوین روزنامه آفرینش در دهم مهرماه به شرح زیر است:

ورود 898 دانشمند جهانی به کشور در نیمه اول سال

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این عنوان روزنامه آفرینش با اشاره به روند همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم طی 6 ماهه نخست سال، با بیان اینکه هر هفته پذیرای بیش از 10 هیات علمی خارجی بوده‌ایم، اظهار کرد: تعداد 898 محقق، استاد برجسته و دانشمند جهانی برای تحقیق مشترک، حضور در نشست‌های علمی و راهنمایی دانشجویان دکتری وارد ایران شدند و انتظار می‌رود همچون سال قبل، این رقم در پایان سال از مرز 2هزار نفر عبور کند.

30 مهر؛ آخرین مهلت ثبت‌نام دوره کارشناسی ارشد آموزش پزشکی مجازی

چهارمین مرحله پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش پزشکی مجازی ویژه اعضای هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور از اول مهرماه آغاز شده و 30 مهرماه پایان می‌یابد. این دوره به صورت آموزش پودمانی مجازی در سه سطح گواهینامه‌های سطح یک، سطح دو، سطح سه و دوره کارشناسی ارشد آموزش پزشکی ارائه می‌شود. هدف از گذراندن دروس سطح یک و دو این برنامه، ارتقای مهارت‌های عمومی و تخصصی تدریس فراگیران و در سطح سوم کسب مهارت‌های مدیریت و لیدرشیپ آموزشی است. در صورتی که فراگیران تمایل به اخذ مدرک کارشناسی ارشد آموزش پزشکی مجازی داشته باشند، گذراندن درس روش تحقیق و پایان نامه و معادل سازی دروس الزامی است امتیازات شرکت در این دوره در دو بخش به فراگیران داده می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029178

وب گردی

وب گردی