6 مجله علمی و پژوهشی در واحد رشت منتشر می‌‌شود/ سردبیر مجلات دانشگاهی باید استاد‌تمام باشد

معاون پژوهش و فناوری واحد رشت گفت: 6 مجله علمی و پژوهشی در واحد رشت منتشر می‌‌شود که شامل دو مجله ISI، سه مجله علمی و پژوهشی و یک مجله علمی و تخصصی است.

سید مظفر میربرک کار معاون پژوهش و فناوری واحد رشت در گفت‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره مجلات علمی و پژوهشی که در این واحد دانشگاهی منتشر می‌‌‌‌شود گفت: در حال حاضر، 6 مجله علمی و پژوهشی در واحد رشت منتشر می‌‌شود که شامل دو مجله ISI، سه مجله علمی و پژوهشی و یک مجله علمی و تخصصی می‌شود. مجله‌‌‌ای که به زبان انگلیسی منتشر می‌‌‌شود مرتبط با رشته دام‌پروری بوده که دارای رتبه ISI است.

وی درباره مجلات واحد رشت که دارای مجوز وزارتین است تشریح کرد: سه مجله واحد رشت که شامل موضوعات اقتصاد کشاورزی، سکونت‌‌‌‌‌گاه‌‌‌های روستایی و جغرافیا می‌‌‌شود دارای مجوز وزارتین بوده؛ همچنین مجله دیگری با موضوع مدیریت داریم که در مرحله کسب مجوز وزارت علوم است.

میربرک کار اظهار کرد: مجلاتی که در واحد رشت منتشر می‌‌‌‌شود به صورت فصلنامه بوده و کلیه مطالبی که تا به امروز در این مجلات منتشر شده تنها شامل مقالات مختص به اعضای هیئت علمی و دانشجویان نمی‌‌‌‌شود و از مطالب کلیه دانشگاهیان در این مجلات استفاده خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری واحد رشت درباره اعمال شرایط جدید در انتخاب اعضای هیئت تحریریه مجلات واحد رشت تصریح کرد: آیین‌نامه‌‌ای در حوزه نشریات علمی در سال 98 منتشر شده که از این زمان تغییراتی در زمینه انتشار مجلات تخصصی و پژوهشی دانشگاه ایجاد شد. بر طبق این آیین‌‌نامه نشریات واحدهای دانشگاهی مختلف در دانشگاه آزاد باید بر این مبنا منتشر شوند. از جمله این تغییرات می‎توان به سردبیران نشریات علمی اشاره کرد که باید حتماً استاد‌تمام باشند.

وی تاکید کرد: تعداد اعضای هیئت تحریریه مجلات دانشگاهی برطبق آیین‌نامه جدید در این خصوص باید حداقل 7 نفر با مرتبه علمی استاد و دانشیار در رشته تخصصی مربوط به موضوع باشند. حداقل 3 نفر از اعضای گروه دبیران نشریه باید عضو هیئت علمی مؤسسه صاحب امتیاز و حداقل 50 درصد اعضای گروه دبیران باید خارج از مؤسسه صاحب امتیاز باشند.

معاون پژوهش و فناوری واحد رشت متذکر شد: با توجه به اینکه همه مجلات واحد رشت به صورت الکترونیکی منتشر می‎شوند، به‌‌‌منظور آرشیو و نگهداری نسخ کاغذی و ارسال نشریه به برخی مراکز از جمله مرکز اسناد و کتابخانه ملی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نشریات در یک سطح محدود به صورت مکتوب و کاغذی منتشر می‌‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029179

وب گردی

وب گردی