کنترل بازی ها زین پس در دستان شماست

جدیدترین نرم افزارها، بازی های موبایل را با استفاده از یک کنترل گر ساده‌تر می‌کنند. کنترلرهای DualShock 4 و Xbox One در ابتدا ساخته شدند تا روی کنسول های مربوطه خود کار کنند، اما به لطف به‌روزرسانی های اخیر می‌توان راحت تر آنها را از طریق بلوتوث با دستگاه iOS 13، تبلت iPadOS یا Apple TV جفت کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، اندروید 10 جفت کردن کنترلر «DualShock 4» و«Xbox One» را بسیار آسان کرده حال می‌توانید با نسخه‌های قبلی اندروید و iOS نیز جفت شوید.

اگر در Apple Arcade یا Google Play Pass اشتراک داشته باشید می‌توانید چندین کنترل بازی را از طریق هر سرویس با یک کنترلر انجام دهید. «Fortnite» با ورود به تلفن‌های منتخب، راه را برای گسترش پشتیبانی کنترل هموار کرد؛ اما کنترلرهای PS4 و Xbox بیش از هر زمان دیگری روی تلفن همراه کار می‌کنند.

روند تنظیم کنترلر بی سیم DualShock 4 و Xbox با دستگاه شما ساده است، اما جزئیات تنظیمات بسته به نوع کنترلر و این که چه سیستم عاملی دارید کمی متفاوت است. در ادامه به بیان این که چگونه یک کنترل کننده PS4 یا Xbox را باiPhone ،iPad ، Apple TV یا دستگاه اندرویدخود جفت کنید، می‌پردازیم.

ابتدا کنترل کننده خود را در حالت جفت سازی قرار دهید

مهم نیست که چه نوع دستگاهی را با DualShock 4 سونی جفت کنید، ابتدا باید کنترلر را در حالت جفت شدن قرار دهید. برای این کار، دکمه «Share» را در سمت چپ کنترلر فشار داده و نگه دارید، سپس دکمه وسط پلی استیشن را نیز نگه دارید. نوار نوری در بالای کنترلر شروع به چشمک می کند، به این معنا که به‌دنبال یک دستگاه برای جفت شدن است.

اگر یک کنترلر بی سیم Xbox دارید، ابتدا از آماده بودن بلوتوث اطمینان حاصل کنید. برای ورود به حالت جفت‌سازی با پایین نگه داشتن دکمه Xbox در وسط ، کنترلر را روشن کنید. سپس روی دکمه اتصال در بالای کنترلر کلیک و نگه دارید تا آرم Xbox چشمک بزند.

چگونگی تنظیم کنترلر با IOS
«Settings» را باز کنید و سپس روی گزینه بلوتوث در بالای صفحه ضربه بزنید. هنگامی که کنترلر DualShock 4 یا Xbox شما در حالت جفت شدن قرار دارد، می‌توانید گزینه‌ها DUALSHOCK4 Wireless Controller یا Xbox Wireless Controller به ترتیب ببینید.
روی هر گزینه ای که برای شما اعمال می شود ضربه بزنید. پس از جفت شدن، نوار نور در بالای DualShock 4 صورتی رنگ خواهد شد. دکمه میانی با نور پس زمینه کنترلر Xbox از چشمک زدن می‌ایستد و روشن می شود. اگر از iPad با iPadOS استفاده می‌کنید، همین مراحل را برای اتصال کنترلر استفاده کنید.

تلویزیون APPLE (راه اندازی TVOS 13)
«Settings» را در صفحه اصلی Apple TV باز کنید و سپس به «Remote and Devices» بروید و روی آن کلیک کنید.
گزینه «بلوتوث» را انتخاب کنید. اگر کنترلر شما در حالت جفت شدن باشد در قسمت سایر دستگاه ها صفحه اتصال بلوتوث ظاهر می شود.
هنگامی که کنترلر شما متصل شد، می توانید از آن به جای کنترل از راه دور اپل استفاده کنید.

اندروید
امکان جفت سازی کنترلر‌های بلوتوث در نسخه های نرم افزاری اندروید قبل از Android 10 وجود داشت اما آخرین بروزرسانی گوگل کنترلرها را سریعتر تشخیص می‌دهد. صفحه لمسی به عنوان یک امتیاز برای کاربران اندرویدی 10 که DualShock 4 را همگام سازی می‌کنند مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته بسته به تلفنی که استفاده می کنید این مراحل کمی متفاوت خواهد بود.

اگر از گوشی‌های پیکسل در Android 10 استفاده می کنید، به «Settings» بروید، سپس روی «Connected Devices» کلیک کنید. در آخر، می توانید با انتخاب «Pair new device»، کنترلر خود را پیدا کرده و جفت کنید. DualShock 4 به عنوان«Wireless Controller»ظاهر می شود در حالی که کنترل کننده ایکس باکس «Xbox Wireless Controller» نامیده می شود.
در Android 10 نوار نور DualShock 4 به رنگ آبی روشن می شود و در ایکس باکس دکمه میانی با نور پس زمینه روشن می‌ماند.
اگر از نسخه قدیمی Android دیگری مانند Android 7 Nougat یا Android 8 Oreo استفاده می کنید، ممکن است مجبور شوید به زیر منوی بلوتوث بروید تا یک کنترل کننده را جفت کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029181

وب گردی

وب گردی