آغاز ثبت‌نام تک‌جلدی کتاب درسی برای دانش‌آموزان از 16 مهر+ جزئیات خرید کتب درسی

مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی گفت: ثبت‌نام تک جلدی کتاب درسی برای معلمان از اول مهر در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی فعال شده است و از 16 مهر نیز این سرویس برای دانش‌آموزان فعال می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، احمدرضا امینی مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: در سال جاری کتاب‌های درسی به دو شیوه، یکی از طریق آموزش و پرورش و از طریق کتابفروشی‌های مجاز توزیع شده است.

وی افزود: کتاب‌های درسی دوره ابتدایی، دوره دوم متوسطه شاخه( نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش) و کتاب‌های تکمیلی دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان پس از ثبت‌نام در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، از طریق مدرسه توزیع شده و کتاب‌های درسی دوره اول متوسطه از طریق کتابفروشی‌های مجاز در سطح کشور توزیع شده است.

مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی تأکید کرد: کتاب‌های درسی بر اساس آمار سناد و سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، تا قبل از شهریور به استا‌ن‌ها و مناطق ارسال شده و مناطق نیز بر اساس تعداد ثبت‌نام در سامانه، کتاب درسی را به مدارس تحویل داده‌اند و مدارس نیز در اولین روز سال تحصیلی به دانش‌آموزان تحویل داده‌اند.

امینی با بیان اینکه در حال حاضر کتاب درسی تمام دانش‌آموزانی که در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، تحویل شده است، افزود: اگر دانش آموزی به هر دلیل موفق به دریافت کتاب درسی نشده است باید فرآیند زیر را پیگیری کند.

1- مراجعه به مدرسه برای ثبت‌نام

2- ثبت‌نام در سامانه سناد توسط مدرسه

3- ثبت‌نام در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی (یاد آور می‌شود در صورتی که کتاب درسی برای دانش‌آموز، در سامانه ثبت‌نام شده باشد و پایه یا رشته تحصیلی و یا محل تحصیل وی تغییر کرده باشد، ضرورت دارد اصلاح سفارش انجام پذیرد تا صدور حواله از منطقه به مدرسه امکان پذیر شود).

4- ارسال کتاب از منطقه به مدرسه

5- تحویل کتاب به دانش‌آموز از طریق مدرسه

وی با تأکید بر اینکه با امکانات موجود در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، تمامی وضعیت توزیع از چاپخانه تا مدرسه و دانش‌آموز به صورت لحظه‌ای قابل رصد و پایش است، اظهار داشت: تا این لحظه تعداد 11 میلیون و 41 هزار و 784 دانش‌آموز دوره ابتدایی و متوسطه دوم و 65 هزار و 634 دانش آموز استثنایی کتاب درسی خود را در سامانه ثبت‌نام و از مدرسه محل تحصیل خود، تحویل گرفته‌اند. همچنین تعداد 3 میلیون و 424 هزار و 941 دانش‌آموز دوره متوسطه اول نیز کتاب درسی خود را از کتابفروشی‌های مجاز خریداری کرده‌اند.

امینی ادامه داد: ثبت‌نام کتاب تک جلدی برای معلمان از اول مهر در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی فعال شده است و از 16 مهر نیز این سرویس برای دانش آموزان و از 26 مهرماه به بعد نیز برای سایر افراد فعال خواهد شد البته کتاب این بخش از طریق شرکت پست جمهوری اسلامی ایران توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: خانواده‌ها در صورت برخورد با هر نوع مشکل در خصوص کتاب درسی اعم از ثبت‌نام در سامانه، عدم دریافت کتاب درسی از مدرسه در صورت ثبت‌نام در سامانه، گرانفروشی توسط کتابفروشی، فروش لوازم‌التحریر اجباری، دریافت وجه مازاد بر کتاب درسی از اولیای دانش آموزان و سایر موارد می‌توانند موارد را به تیم پشتیبانی سامانه (شماره‌های 88301418- 88823140 و 88490220 ) برای پیگیری و رفع آن اعلام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029183

وب گردی

وب گردی