بسیج دانشجویی واحد قم در برپایی موکب حضرت معصومه (س) در کاظمین مشارکت می‌کند/ توزیع روزانه 3 هزار پرس غذا و اسکان 500 زائر

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم گفت: بسیج دانشجویی واحد قم طبق روال سال‌های گذشته در ایام اربعین، برپایی موکب حضرت معصومه(س) در استان کاظمین را بر عهده دارد.

رضا لرستانی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره جزئیات فعالیت‌های موکب دانشگاه آزاد قم طی ایام پیاده روی اربعین در استان کاظمین، اظهار کرد: بسیج دانشجویی واحد قم طبق روال سال‌های گذشته در ایام اربعین، در برپایی موکب حضرت معصومه(س) در استان کاظمین مشارکت خواهد کرد و خدمات مختلفی را به زائران کربلای معلی ارائه می‌دهد.

وی افزود: موکب حضرت معصومه(س) خدماتی از قبیل توزیع روزانه 3 هزار پرس غذا، خدمات پزشکی، ارائه محصولات فرهنگی و برپایی غرفه‌های بصیرت افزایی، اسلام شناسی و کودک را در دستور کار دارد.

لرستانی با اشاره به ظرفیت اسکان زائران در موکب حضرت معصومه(س) ادامه داد: این موکب قابلیت اسکان روزانه 500 زائر خانم و آقا را دارد.

مسئول بسیج دانشجویی واحد قم درباره ارائه محصولات فرهنگی در این موکب گفت: ارائه بسته‌های فرهنگی به کودکان یکی از مهم ترین اقدامات موکب حضرت معصومه(س) است؛ بسته‌های فرهنگی دیگری نیز که شامل راهنمای زائر، مطالب فرهنگی و بروشورهای حاوی موضوعات دینی و بصیرتی است، به زائران داده خواهد شد.

وی با بیان این که بودجه فعالیت‌های موکب حضرت معصومه(س) از طریق نذورات و کمک‌های مردمی تامین شده است، تصریح کرد: هیچ گونه استفاده ای از بودجه فرهنگی دانشگاه نشده اما حمایت‌های مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی به منظور برپایی هرچه بهتر مراسم اربعین، بسیار خوب بوده است.

لرستانی در پایان با اشاره به ارائه خدمات پزشکی در این موکب خاطرنشان کرد: طبق رایزنی‌های انجام شده با دکتر طهرانچی، به دنبال ارسال تجهیزات پزشکی مانند یونیت دندان پزشکی، فشار سنج و دستگاه های عکس‌برداری و رادیولوژی هستیم که خدمت رسانی خوبی در حوزه پزشکی به زائران امام حسین(ع) داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029194

وب گردی

وب گردی