جزئیات خدمات رسانی به زائران اربعین/ توزیع غذای گرم میان زائران

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: ۷ ایستگاه امکانات درمانی برای زائران اربعین تدارک دیده شده و برای چهار روز اول یک میلیون وعده غذای گرم تدارک دیده ایم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد مخبر در حاشیه مراسم آغاز به کار ستاد اجرایی اربعین حسینی که صبح امروز برگزار شد، گفت: امسال نسبت به سال گذشته اقدامات و خدمات خود را برای زائرین اربعین به دو برابر افزایش دادیم و در هشت نقطه از مرزها مانند شلمچه، مهران و ... برای سه یا چهار روز اول حدود یک میلیون وعده غذایی گرم در نظر گرفتیم.

وی گفت: همچنین در ۷ ایستگاه امکانات درمانی در نظر گرفته ایم که در نجف در مسیر کربلا دو ایستگاه درمانی و در مهران، سامرا و میرجاوه نیز تعدادی ایستگاه درمانی مستقر می شوند.

وی با اشاره به اینکه تمام خدمات درمانی به زائران اربعین ارائه می شود گفت: ۴۰۰ پزشک یار جهادی برای خدمات رسانی به زائران اربعین با ما همکاری می کنند و همچنین خدمات فوق تخصصی به این افراد ارائه می شود.

مخبر با اشاره به اینکه خدمات رسانی به زائران فقط مختص به زائران ایرانی نیست، گفت: تمام زوار اعم از ایرانی و غیرایرانی می توانند از خدمات درمانی ایستگاه های ما برخوردار شوند.

به گفته وی، خدمات چشم پزشکی، آزمایشگاه و تجهیز داروهای مورد نیاز از جمله خدماتی است که ارائه می شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به اینکه ۱۵۰ تخت بیمارستانی تدارک دیده ایم، گفت: تمامی موکب های ما و همچنین ایستگاه های درمانی در صورت نیاز به زائران خدمات پزشکی ارائه می دهد.

وی به برنامه های فرهنگی اشاره کرد و گفت: در ۵۰ نقطه خدمات فرهنگی به زائران ارائه می دهیم و در این خصوص تعداد زیادی از روحانیون حوزه علمیه قم با ما همکاری می کنند.

مخبر تاکید کرد: همچنین خدمات بانکی و مخابراتی در تمامی ایستگاه ها و نقاطی که ستاد اجرایی حضور دارد برای زائرین فعال و دایر است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) همچنین در مورد اعزام زائران اول در اربعین گفت: سال گذشته ۸۰۰ زائر اول از مناطق محروم به اربعین اعزام شدند و امسال این تعداد را به دو هزار نفر در قالب ۵۰ کاروان ۴۰ نفره افزایش دادیم و همچنین تا پایان سال ۵ هزار نفر از مناطق محروم به عتبات عالیات اعزام می شوند.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1029204

وب گردی

وب گردی