حضور بانوان بسیجی به عنوان مبلغ اسلامی درموکب های ایرانی

رئیس بسیج زنان کشور از حضور بانوان بسیجی به عنوان مبلغان مذهبی در موکب های ایرانی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان کشور درباره برنامه های این دستگاه برای اربعین ۹۸ گفت: بر اساس برنامه ریزی ها و همکاری های انجام شده، در هر یک از موکب های ایرانی مستقر در کشور عراق، یکی از بانوان بسیجی به عنوان مبلغ اسلامی نیز حضور خواهد داشت.

اصلانی در خصوص فعالیت این مبلغین توضیح داد: این بانوان به عنوان مشاوران مذهبی و خانواده برای پاسخ دهی به سوالات اعتقادی و خانوادگی در موکب ها حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه تاکنون حدودا بیش از ۳ هزار نفر از بانوان بسیجی برای این منظور ثبت نام کرده اند، تصریح کرد: با همکاری بسیج طلاب، بسیج فرهنگیان و دیگر نهادهای بسیجی، بانوان متقاضی هر شهر به پایگاه های همان شهری که قصد برپایی موکب در عراق را داشته باشد معرفی و در موکب ها حضور می یابند.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور از برپایی موکب های این نهاد در مرزهای ایران و عراق خبر داد و بیان کرد: سازمان بسیج زنان در مرزهای مواصلاتی کشور نیز برای پذیرایی از زائران به ویژه زائران خارجی دیگر کشورها از جمله پاکستان و افغانستان موکب خواهد داشت. به علاوه در این موکب ها نمایشگاه های عفاف و حجاب نیز برپا می شود.

اصلانی به توزیع کتاب و بروشور میان زائران سخن گفت و اظهار داشت: بروشورهایی با موضوع الگوی زن مسلمان، چندین کتاب در زمینه دستاوردهای انقلاب اسلامی و نقش زنان در انقلاب آماده شده و میان زائران کربلا به ویژه زائران خارجی توزیع خواهد شد.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1029206

وب گردی

وب گردی