برنامه های "هفته تهران" در محله های طهران قدیم تشریح شد

در آستانه فرا رسیدن 14 مهر و "روز تهران"، برنامه های ویژه ای با هدف معرفی تاریخ ، فرهنگ و هویت  محله های طهران قدیم که در حصار ناصری واقع شده اند؛ از سوی شهرداری منطقه 11 به اجرا در می آید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی اسماعیل زاده،مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه 11 با بیان این که 4 کیلومتر از حصار ناصری در محله های این منطقه واقع شده اند که بخش مهمی از تاریخ کشور را در خود جای داده است گفت: به منظور معرفی جاذبه های گردشگری و آگاهی دوستداران تهران در خصوص ابنیه، مکان رویدادها، گذرها و فرهنگ مردم تهران در بیش از یکصد سال پیش در آستانه فرا رسیدن 14 مهر که از سوی شورای اسلامی شهر تهران به عنوان "روز تهران " نامگذاری شده است؛ تبلیغات محیطی را با موضوع معرفی 30 نقطه گردشگری در برنامه کاری خود داریم.

اسماعیل زاده در خصوص برنامه ریزی و هماهنگی با موزه های سطح منطقه برای بازدید رایگان شهروندان در روز یکشنبه 14 مهر گفت: عمارت 160 ساله تیمور تاش (موزه جنگ)، موزه ثبت احوال ، موزه قرآن و خانه موزه مقدم که همگی جزو ابنیه فاخر و بسیار زیبای طهران قدیم هستند؛ در این روز باز و به صورت رایگان پذیرای شهروندان هستند.

به گفته مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه 11، به مناسبت روز تهران در خانه و موزه مقدم که متعلق به احتساب الملک نخستین شهردار تهران بوده با همکاری مدیریت موزه و دانشگاه تهران نمایشگاه عکس تهران قدیم از مرکز اسناد احتساب الملک دایر می شود.

او همچنین از برگزاری مسابقه عکس از خانه احتساب الملک (موزه مقدم) نخستین شهردار تهران خبر داد و گفت: از سوی باشگاه عکاسان جوان و با همکاری مدیریت موزه ، دانشگاه تهران و شهرداری منطقه 11 مسابقه عکاسی از این عمارت زیبای قاجاری برگزار خواهد شد که عکس های برگزیده در همان مکان اکران خواهند شد.

اسماعیل زاده گفت: تقدیر از احیاء کنندگان خانه های قدیمی و تاریخی حصار ناصری در بافت تاریخی منطقه 11 که با مرمت و حفظ معماری ملک خود نسبت به احیاء و صیانت از میراث طهران قدیم اقدام کرده اند و ابنیه خود را با تغییر کاربری تبدیل به کافه ، رستوران ، تماشاخانه ، هتل و ... کرده اند ، برگزاری نشست با کافه داران پهنه رودکی و احصاء ایده های آنان برای ارتقای تعامل و مشارکت با مدیریت شهری با هدف فرهنگسازی و ارتباط با شهروندان در پهنه فرهنگ و هنر رودکی ، بازگشایی موزه دخانیات به مناسبت روز تهران، تهیه و تولید قصه های تهران با روایتگری استاد نصراله حدادی از طهران قدیم و برگزاری نشست تخصصی تهران با تاریخ پژوهان تهران در کافه کتاب دارالخلافه از دیگر برنامه هایی است که در هفته تهران اجرا خواهند شد.

مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه 11 عنوان کرد: رونمایی از نقشه پهنه فرهنگ و هنر رودکی ، افتتاح روایت خانه خیابان ولی عصر (عج)(خانه مینایی )، تخفیف 10 درصدی کافه های پهنه رودکی ، شاهنامه خوانی و قصه گویی در کافه های پهنه رودکی از دیگر برنامه هایی است که در هفته تهران از 12 تا 18 مهر در منطقه 11 اجرا خواهند شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029228

وب گردی

وب گردی