آبگرفتگی معابر و سیلاب ناگهانی/ بارش  باران و تگرگ در برخی مناطق

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: فردا و جمعه در برخی مناطق استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس و هرمزگان، بارش تگرگ در مناطق مستعد، آبگرفتگی معابر و سیلاب ناگهانی در مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، صادق ضیائیان ‌، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور گفت: بعد از ظهر امروز و اوایل امشب در بخش‌هایی از استان‌های سسیتان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و فارس وزش باد شدید موقت، رگبار، رعد و برق و در برخی مناطق مستعد ریزش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: بعد از ظهر امروز و امشب در برخی مناطق استان‌های فارس، مازندران،‌گلستان، سمنان، لرستان، خراسان جنوبی، ایلام، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، یزد، اصفهان و ارتفاعات تهران و البرز شاهد رشد ابر، رگبار پراکنده،‌گاهی رعد و برق و وزش باد خواهیم بود.

وی افزود:‌ فردا در بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان، هرمزگان و فارس و استان کرمان، در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب وزش باد شدید موقت، رگبار و رعد و برق و در مناطق مستعد ریزش تگرگ پیش بینی می‌شود.

ضیائیان افزود:‌ فردا در شمال آذربایجان غربی، اردبیل و آذربایجان شرقی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت داریم و در شمال کردستان، غرب مازندران، گیلان، ارتفاعات زنجان، قزوین و البرز وزش باد، رعد و برق و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد:‌ روز جمعه در بخش‌هایی از استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، بوشهر و فارس رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت‌ و در مناطق مستعد ریزش تگرگ در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب خواهیم داشت.

وی ادامه داد: جمعه در شمال استان‌های اردبیل، گیلان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و همچنین غرب مازندران، شمال شرق اصفهان، شمال یزد، شمال قزوین، شمال استان تهران، شمال البرز، و شمال استان سمنان بارش پراکنده،‌رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت. همچنین اواخر وقت جمعه شمال خلیج فارس مواج است.

ضیائیان گفت: روز پنجشنبه در سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان، جنوب شرق فارس و برخی مناطق هرمزگان و روز جمعه هفته جاری در نیمه جنوبی استان‌های سیستان و بلوچستان و فارس، جنوب و غرب کرمان و برخی مناطق هرمزگان‌، برخورد صاعقه در مناطق مرتفع، بارش تگرگ در مناطق مستعد، آبگرفتگی معابر و سیلاب ناگهانی در مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی پیش‌بینی می‌شود که ‌توصیه می‌شود خودداری از تردد و توقف در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات، در دستور کار باشد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت بیان کرد:‌ آسمان تهران فردا نیمه ابری، گاهی وزش باد و در بعد از ظهر افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود، بیشینه دما فردا در تهران 29 درجه و کمینه دما 18 درجه خواهد بود.

ضیائیان افزود:‌ فردا اهواز با بیشینه دمای 43 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهر‌کرد با کمینه دمای 2 درجه بالای صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1029230

وب گردی

وب گردی